ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

porsche wallpaper
خودرو

تولید انبوه قطعات و لوازم جانبی تقلبی پورشه در روستاهای چین

پورشه یکی از برندهای لوکسی است که محصولات آن عمدتا از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند. مثل دیگر خودروهای لوکس قطعات یدکی مدل های مختلف پورشه نیز با بهای زیادی به دست مشتریان می رسند ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

پورشه یکی از برندهای لوکسی است که محصولات آن عمدتا از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند. مثل دیگر خودروهای لوکس قطعات یدکی مدل های مختلف پورشه نیز با بهای زیادی به دست مشتریان می رسند که این مساله اخیرا باعث بروز مشکلاتی برای خودروساز آلمانی شده است.

آنطور که اعلام شده تولید قطعات یدکی و لوازم جانبی تقلبی در حجم گسترده پورشه را به تکاپو انداخته و این کمپانی تیمی از مهندسین را برای مقابله با قطعات غیر اصل تشکیل داده است.

abc58c65-porsche-counterfeit-items

فروشگاه های اینترنتی قطعات تقلبی پورشه را آسان تر و راحت تر به فروش می رسانند

این مهندسین نقش حفاظت از وجهه برند را بر عهده داشته و باید همانند بازرسین با شناسایی قطعات تقلبی آنها را از چرخه حذف کنند. این کار با توجه به گسترش تجارت آنلاین و افزایش تعداد فروشگاه های اینترنتی اصلا ساده نیست.

تولید قطعات تقلبی و فروش آنها با قیمت مشابه با نمونه های اصلی سود قابل ملاحظه ای دارد

طبق آمار منتشر شده، اعضای تیم مهندسین بازرس پورشه توانسته اند بیش از 200 هزار قطعه و لوازم جانبی تقلبی را در سال 2018 شناسایی کنند. ارزش کلی این قطعات و لوازم حدود 60 میلیون یورو (67.2 میلیون دلار) برآورد شده است. از تعداد یاد شده، 33 هزار مورد مربوط به قطعات خودرویی بوده اند که پورشه ارزش آنها را بیش از 2 میلیون یورو (2.2 میلیون دلار) تخمین زده است.

55aee7f6-porsche-counterfeit-items-1-768x444

نکته تعجب برانگیز اینکه به گفته پورشه قطعات و لوازم جانبی تقلبی بعضا توسط فروشگاه های آنلاینِ معروفی چون آمازون، علی بابا و eBay فروخته می شوند. فروشگاه های فیزیکی هم بیشتر در فروش آیتم هایی مثل تی شرت، کلاه و عینک های آفتابی تقلبی نقش دارند.

قیمت پایین، کپی ناشیانه اجزای لوگوی برند، اشتباهات تایپی زیاد و بسته بندی های ضعیف از ویژگی های کالاهای تقلبی هستند

میشائیلا استویبر (Michaela Stoiber) یکی از اعضای تیم مهندسین بازرس پورشه به شمار می رود. به گفته وی بیشتر قطعات و لوازم جانبی تقلبی جانبی با قیمتی بسیار ارزان تر به فروش رسیده و یا لوگوی پورشه موجود روی آنها دارای اشتباهاتی است. خانم استویبر افزوده در برخی موارد دیده شده که در لوگوی پورشه، به جای اسب، از حیوانات دیگری - مثل گوسفندی که روی پاهایش ایستاده - استفاده شده است!

porsche-logo

برخی از کالاهای تقلبی پورشه در کارگاه ها یا خانه هایی در روستاهای چین ساخته می شوند

همانطور که می توان حدس زد، مبدا نزدیک به 80 درصد از قطعات و لوازم جانبی غیر اصل کشور چین است؛ بخش اعظمی از این کالاها هم در شنژن و بعضا در کارخانه هایی بزرگ تولید می شوند، به همین خاطر خانم استویبر و همکارانش سالانه چندین بار به این شهر مسافرت می کنند.

1d03176e-porsche-counterfeit-items-2-768x444

در حالی که اکثر آیتم های تقلبی مربوط به قطعات و لوازم جانبی هستند، اما مهندسین بازرس پورشه در اتفاقی جالب قرص های درمان کننده اختلالات جنسی با شکلی شبیه به لوگوی این کمپانی را در ترکیه کشف کرده اند! از آنجایی که در میان قطعات تقلبی اجزای حساسی چون دیسک ترمز، رینگ و ایربگ نیز دیده شده، پورشه تاکید می کند خریدهای نامطمئن می تواند ایمنی و سلامتی مالکان را به خطر بیندازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۸ مرداد ۱۳۹۸

    یک و نیم میلیارد دزد و متقلب

  • Mehran
    Mehran | ۱۶ مرداد ۱۳۹۸

    امان از دست چین فقط ترامپ خوب میشناسشون

مطالب پیشنهادی