ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آسیب پذیری روز صفر
امنیت

گوگل کروم با دانلودهای مشکوک برخورد جدی‌تری خواهد داشت

گوگل برای محافظت از کاربران مرورگر کروم در برابر تهدیدات امنیتی، تدابیر متعددی اندیشیده که یکی از جدیدترین آن‌ها برنامه محافظت پیشرفته (Advanced Protection Program) نام دارد. با این رویکرد کروم می‌تواند از افرادی که ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

گوگل برای محافظت از کاربران مرورگر کروم در برابر تهدیدات امنیتی، تدابیر متعددی اندیشیده که یکی از جدیدترین آن‌ها برنامه محافظت پیشرفته (Advanced Protection Program) نام دارد. با این رویکرد کروم می‌تواند از افرادی که ریسک بالایی برای هک شدن دارند، محافظت بهتر و قدرتمندتری به عمل بیاورد.

به لطف برنامه محافظت پیشرفته کاربرانی که همگام‌سازی حساب کاربری خود در کروم را فعال کرده‌اند حالا در برابر دانلودهای مشکوک بهتر از قبل محافظت می‌شوند. بدین صورت که مرورگر برای دانلود بعضی فایل‌ها پیام‌های هشدار بیشتری به کاربر می‌دهد، و حتی قادر است بعضی دانلودها را به طور کامل مسدود سازد.

با این رویه گوگل امیدوار است که هکرها نتوانند کاربران را برای دانلود بدافزارها فریب داده یا آن‌ها را مجبور به انجام این کار کنند. برخورد شدیدتر با فایل‌های دانلودی در مرورگر از اینجا نشأت گرفته که طبق تحقیقات گوگل، اکثر هکرها این روزها برای پیشبرد اهداف خود ارسال ایمیل را کنار گذشته و به بارگذاری مستقیم فایل‌های مخرب در رایانه میزبان روی آورده‌اند که احتمال کلیک روی لینک‌های دانلود آن‌ها توسط کاربران بیشتر است.

گوگل کروم

البته شکی نیست که راهکار فعلی گوگل کروم، راهکاری موقتی است چرا که خالقان بدافزار همیشه راهی می‌یابند که فایل‌های مخرب را بدون نیاز به دانلود از سوی کاربر وارد رایانه قربانیان کنند. با این وجود گوگل تصمیم دارد که در برابر هکرها عقب‌نشینی نکرده و تا جای ممکن بهترین تدابیر امنیتی را برای کاهش تهدیدات اینترنتی در مرورگر خود در نظر بگیرد.

طبیعتا عقب‌نشینی گوگل در تقویت امنیت کروم، می‌تواند در چشم هکرها یک نقطه ضعف برداشت شده و این افراد سودجو را برای عملی کردن نقشه‌های مجرمانه‌شان مصمم‌تر سازد. با این حساب اگر نمی‌خواهید قربانی حملات هکرها شوید، بهتر است همیشه آخرین نسخه مرورگر کروم را در دیوایس‌های هوشمندتان نصب کرده باشید.

برای دانلود آخرین نسخه گوگل کروم به این لینک مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی