ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری آمازون و پلیس آمریکا برای دریافت تصاویر دوربین‌های نظارتی بدون حکم دادگاه

بخش دوربین های امنیتی خانگی آمازون یعنی رینگ (Ring) در همکاری با پلیس آمریکا، افسران پلیس این کشور را برای درخواست فیلم دوربین نظارتی آمازون بدون نیاز به حکم دادگاه آموزش می دهد. البته همکاری ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

بخش دوربین های امنیتی خانگی آمازون یعنی رینگ (Ring) در همکاری با پلیس آمریکا، افسران پلیس این کشور را برای درخواست فیلم دوربین نظارتی آمازون بدون نیاز به حکم دادگاه آموزش می دهد.

البته همکاری مردم با پلیس برای دسترسی به محتویات دوربین نظارتی آنها با چالش هایی روبرو بوده به همین دلیل شرکت رینگ برای همکاری بیشتر مردم با نیروهای پلیس پیشنهاداتی را ارائه کرده است؛ این شرکت فعالیت بیشتر در شبکه های اجتماعی، سخنرانی در گردهمایی ها و ارسال درخواست در اپلیکیشن اختصاصی دوربین یعنی Neighbors را از جمله راه حل های همکاری بیشتر مردم با نیروهای پلیس اعلام کرده است. علاوه بر اینها این کمپانی با چاپ دفترچه های راهنما، پلیس را در این امر یاری خواهد کرد.

در چند روز گذشته گزارشی از همکاری پلیس آمریکا و شرکت نظارتی تحت تملک آمازون یعنی رینگ منتشر شد. تاکنون بیش از 200 اداره پلیس با این شرکت اعلام همکاری کرده اند. در پی این توافق نیروهای پلیس می توانند در پرتال ویژه ای که نقشه ای تعاملی از مناطق مختلف در آن طراحی شده، فیلم های ضبط شده توسط دوربین های مردمی را درخواست کنند.

پلیس می تواند بدون رضایت فرد به فایل ویدیویی دوربین او دسترسی پیدا کند

نیروهای پلیس برای درخواست فیلم ها نیازی به حکم دادگاه ندارند. این موضوع واکنش نهادهای حقوق بشری را به همراه داشته و آنها عقیده دارند این کار یک شبکه نظارتی بدون قانون تشکیل داده؛ چون نهادهای امنیتی می توانند حتی با وجود عدم تمایل فرد به همکاری، محتویات دوربین را مستقیما از آمازون درخواست کنند. اگر پلیس تا 60 روز درخواست خود را به آمازون ارسال کند، این شرکت موظف است فایل ویدیویی را در اختیار پلیس قرار دهد؛ این یعنی دوربین های مردم همواره تحت اختیار نیروهای پلیس هستند.

نگرانی های متعددی از همکاری پلیس با آمازون بوجود آمده؛ گفته می شود این کار نوعی تبلیغ برای آمازون برای خرید دوربین های ساخت این شرکت بوده و وابستگی به آنها را افزایش می دهد. گزارشاتی نیز از همکاری شورای شهر برای فروش دوربین ها با قیمت کمتر و توزیع رایگان آن در مناطق مختلف منتشر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی