ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آنلاک گوشی های AT&T
تکنولوژی

همکاری کارمندان AT&T و هکرها برای آنلاک غیر قانونی گوشی‌های این اپراتور

هکری که به صورت مخفیانه میلیون ها گوشی اپراتور AT&T را آنلاک کرده بود، پس از بازداشت در هنک کنگ به مقامات آمریکایی تحویل داده شد. این هکر ۳۴ ساله که «محمود فهد» نام دارد، متهم است ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

هکری که به صورت مخفیانه میلیون ها گوشی اپراتور AT&T را آنلاک کرده بود، پس از بازداشت در هنک کنگ به مقامات آمریکایی تحویل داده شد.

این هکر ۳۴ ساله که «محمود فهد» نام دارد، متهم است که طی دوره ای پنج ساله صدها هزار دلار به پرسنل این اپراتور پرداخت کرده تا میلیون ها گوشی را به صورت غیر قانونی آنلاک کنند. وی تنها به یک نفر از کارکنان ۴۲۰ هزار دلار پرداخته است.

فهد پس از دریافت پول از کاربران عادی بخشی از آن را از طریق کمپانی های سوری به حساب این افراد واریز می کرد. تا کنون سه نفر از این کارکنان به جرم خود اعتراف کرده اند. یک نفر دیگر به نام «غلام جیوانی» که مسئولیت جمع آوری شماره های IMEI و پرداخت رشوه را برعهده داشته، پیش از این درگذشته است.

آنلاک گوشی های AT&T

به گفته وزارت دادگستری آمریکا فهد پس از پرداخت پول «شناسه جهانی تجهیزات موبایل» یا همان IMEI را برای همدستانش ارسال می کرده تا از طریق سیستم داخلی AT&T دستگاه را آنلاک کنند. پس از مشکوک شدن کمپانی به این تیم همه آنها به جز یک نفرشان اخراج می شوند.

پس از این ماجرا فهد از طرف مقابل خواسته با نصب یک بدافزار روی سیستم امکان آنلاک گوشی های AT&T از راه دور را به وی بدهد. محمود فهد حتی با پرداخت رشوه بیشتر طرف مقابل را اغوا کرده که روترها و اکسس پوینت های آلوده را در شبکه قرار دهد تا سطح دسترسی او به سیستم های AT&T بیشتر شود.

بر اساس برآوردهای وزارت دادگستری آمریکا تیم مذکور با خارج کردن این تعداد موبایل از شبکه AT&T میلیون ها دلار به آنها ضرر زده اند.

در صورت اثبات اتهامات محمود فهد در دادگاه، وی به خاطر توطئه برای زیر پا گذاشتن «قانون کلاهبرداری و سوء استفاده‌ی کامپیوتری» و کلاهبرداری الکترونیکی (wire fraud) احتمالا به ۲۰ سال زندان محکوم خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • یاس کبود
    یاس کبود | ۱۶ مرداد ۱۳۹۸

    نمردیم و دیدیم‌این عرب ها هم‌ با استعداد شدن!
    هرچند که الان کشور های جهان سومی از ما پیشرفته تر شدن
    عرب ها هم فهمیدن که باید پیشرو بشن در ضمینه تکنولوژی،بعد چهارتا پیرمرد بیسواد شدن همکاره کشور ما که فقط بلد نابود کنن همه کودتا کردن واسه دوتا شبکه اجتماعی،اینا هم که یکم سواد دارن خودشون فیلتر میکنن و‌میگن واسه ملت بده،ولی خودشون با ای پی بدون فیلتر استفاده میکنن

مطالب پیشنهادی