ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت های جذاب دوربین گلکسی نوت ۱۰ و ۱۰ پلاس

آخرین پرچمدار گلکسی نوت ۱۰ دقایقی پیش از راه رسید و برای نخستین بار مدل پلاس را هم همراه خود دارد. هرچند مدل ۶.۳ اینچی حتی با استاندارهای امروزی هم کوچک به حساب نمی آید ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۱:۳۶

آخرین پرچمدار گلکسی نوت ۱۰ دقایقی پیش از راه رسید و برای نخستین بار مدل پلاس را هم همراه خود دارد. هرچند مدل ۶.۳ اینچی حتی با استاندارهای امروزی هم کوچک به حساب نمی آید اما نوت ۱۰ با نمایشگر ۶.۸ اینچی نیم نگاهی به کلاس تبلت ها دارد.

علاوه بر این دو تفاوت عمده دیگر هم بین این دو مدل وجود دارد. در حالی که سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ را به باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز کرده، نسخه پلاس از باتری قوی تر ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می برد.

دوربین گلکسی نوت ۱۰

تفاوت دوم هم به ساختار دوربین اصلی و سنسورهای آن برمی گردد. همانطور که انتظار می رفت، نوت ۱۰ به دوربین اصلی سه گانه متشکل از سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم دوگانه f/1.5 و f/2.4، تله فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض مجهز شده که در کنار هم به ثبت جزییات بیشتر کمک می کند. دوربین اصلی و ثانویه به لرزشگیر اپتیکال مجهز شده اند. گشودگی دیافراگم لنز برای دوربین ثانویه F/2.1 و برای الترا واید F/2.2 ذکر شده است.

نسخه پلاس اما علاوه بر این ماژول از حسگر چهارمی به نام زمان پرواز یا ToF نیز بهره می برد که امکان تشخیص دقیق عمق را فراهم می کند. شاید در نگاه اول پنل پشت گلکسی نوت ۱۰ میزبان پنج سنسور به نظر می رسد اما دلیل این مساله تنها دو گانه بودن سنسورهای دوربین عمق سنج است.

سیستم ToF از دوربین اصلی و حسگر نور فرو سرخ تشکیل شده که امکان اندازه گیری عمق و فاصله اشیاء از کاربر به شکلی دقیق تر میسر می سازند. چنین سیستمی کارایی خود را حین اندازه گیری فواصل کم (در مواردی مثل ثبت تصاویر پرتره) و کاربردهای واقعیت افزوده به خوبی نشان خواهد داد.

سامسونگ همچنین قابلیت جدیدی به نام Live Focus را به گلکسی نوت ۱۰ آورده که امکان فیلمبرداری 4K در حالت بوکه و تار کردن پس زمینه را به کاربر می دهد. با توجه به مجهز بودن مدل پلاس به دوربین ToF احتمالا خروجی این ویدیوها در این نسخه با کیفیت تر از آب در می آید.

رهاورد دیگر سامسونگ Audio Zoom نام دارد که حین فیلمبرداری با استفاده از سه میکروفون واضح ترین صدای ممکن را در میدان دید دوربین گلکسی نوت ۱۰ ضبط کرده و نویزهای اضافی محیط را فیلتر می کند. نکته جالب اینجاست که در صورت زوم روی یک نقطه خاص، صدای آن محدوده تقویت خواهد شد.

قابلیت سوم هم 3D Scanner است که با استفاده از آن می توانید اشیایی با حداکثر طول و عرض و ارتفاع ۸۰ سانتیمتر را اسکن کرده و به مدل سه بعدی تبدیل کنید. در کنار این موارد نباید از بهبود Super Steady هم غافل شد که برای کاهش زوم ها تا حداکثر میزان ممکن طرحی شده است.

گلکسی نوت ۱۰ و نسخه پلاس آن از نظر دوربین سلفی تفاوتی نداشته و هردو به دوبین ۱۰ مگاپیکسلی با لنز F/2.2، و زاویه‌ی دید ۸۰ درجه ای مجهز شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی