ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بالاخره سامسونگ هم ایده اپل را اجرا کرد؛ حذف جک 3.5 میلیمتری از گلکسی نوت 10

تقریبا سه سال از زمانی که اپل جنبش حذف جک 3.5 میلیمتری را آغاز کرد می‌گذرد و حالا یکی از شرکت‌هایی که تا به حال بیشترین مقاومت را در برابر حذف پورت صدا نشان داده ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۱:۱۵

تقریبا سه سال از زمانی که اپل جنبش حذف جک 3.5 میلیمتری را آغاز کرد می‌گذرد و حالا یکی از شرکت‌هایی که تا به حال بیشترین مقاومت را در برابر حذف پورت صدا نشان داده هم به این جمع پیوسته. سامسونگ گلکسی نوت 10 معرفی شده و جک 3.5 میلیمتری پرچمدار سامسونگ را ترک کرده است.

دلیل اصلی سامسونگ برای انجام این کار مثل هر شرکت دیگری، کم کردن فضای اشغالی بوده است. با اینکه نوت 10 و نوت 10 پلاس گوشی‌هایی بزرگ با ظرفیت باتری بالایی هستند (به ترتیب 3500 و 4300 میلی آمپر ساعت) از آنجایی که در حال حاضر بیشتر کردن ظرفیت باتری یکی از اساسی‌ترین نیاز رقابتی در بازار گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید سامسونگ برای اینکه بتواند میلی آمپر ساعت گوشی‌های جدیدش را بیشتر کند دست به حذف پورت 3.5 میلیمتری زده است.

علاوه بر این سامسونگ اعلام کرده که حذف این جک به بهبود بازخورد لمسی (haptic feedback) هم کمک می‌کند چرا که دیگر فضای خالی مربوط به جک در داخل گوشی قرار نخواهد داشت.

از آنجایی که گوشی‌های نوت سامسونگ همیشه به دیوایس‌های همه کاره شهرت داشته‌اند و شعار سامسونگ برای سری نوت این بوده که به جای انتخاب قابلیت‌های مختلف، کاربران با این گوشی می‌توانند همه امکانات را یک جا در دسترس داشته باشند. با این اوصاف شاید دلایل سامسونگ برای حذف جک 3.5 میلیمتری از نوت 10 برای خیلی از طرفداران این خط از محصولات شرکت کره‌ای قابل قبول نباشد.

به هر حال مقاومت سامسونگ تا به حال در مقابل روند فزاینده حذف جک 3.5 میلیمتری تا به اینجا ستودنی بوده و احتمالا در آینده این شرکت هم مثل خیلی از کمپانی‌های دیگر باید وانمود کند که هیچ‌وقت ایده اپل برای شروع این کار را به تمسخر نگرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mj Kianiapp
    Mj Kianiapp | ۱۷ مرداد ۱۳۹۸

    یکی نیست بگه مگه مرض دارین حذف میکنین

  • ABBAS
    ABBAS | ۱۷ مرداد ۱۳۹۸

    موقتیه ، مطمئنا نسلای بعدی باید برگرده
    شرکتای بزرگ تجهیزات صوتی هدفوناشون رو با جک 3.5 ارائه میدن و فقط تعداد کمی هدفون بلوتوثی و وایرلسی معرفی می‎کنن چون هدفونای خوب و حرفه‎ای به سورس که میتونه پلیر مخصوص موسیقی یا موبایل باشه ، وابسته هستن.

    بنابراین هدفونای بلوتوثی در حد یه شوخی هستن فعلا ?

  • MK
    MK | ۱۷ مرداد ۱۳۹۸

    اپل رهبری میکنه بقیه هم دیر یا زود میان. با مسخره کردن فقط وقتی خودشون هم ملحق میشن بدتر آبروشون میره.

  • iMori
    iMori | ۱۷ مرداد ۱۳۹۸

    یادم نمیره کلیپ اش که مسخره میکرد که باید رابط بخری وصل کنی هدفون ولی سامسونگ راحت وصل میشه...

مطالب پیشنهادی