ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی
تکنولوژی

تصویب قانون جدید در آمریکا و محدودیت های تازه برای مراوده با هواوی

دولت ترامپ روز گذشته پیشنویس قانونی را منتشر کرد که براساس آن سازمان های دولتی از مراودات تجاری با هواوی منع می شوند. این ممنوعیت سال گذشته و در چهارچوب قانون مجوز دفاع ملی به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

دولت ترامپ روز گذشته پیشنویس قانونی را منتشر کرد که براساس آن سازمان های دولتی از مراودات تجاری با هواوی منع می شوند. این ممنوعیت سال گذشته و در چهارچوب قانون مجوز دفاع ملی به تصویب کنگره رسید و از هفته آینده اجرایی می شود.

قانون جدید خرید تجهیزات مخابراتی و نظارت ویدیویی از شرکت های چینی از جمله هواوی و ZTE را برای سازمان های دولتی آمریکا ممنوع می کند. جالب است بدانید که براساس محدودیت های دیگری که از یکسال دیگر آغاز میشوند هرگونه مراوده با پیمانکارانی که از محصولات و خدمات هواوی و دیگر شرکت های تحریم شده استفاده میکنند برای سازمان های دولتی آمریکا ممنوع خواهد شد.

هواوی
ترامپ در حاشیه گروه ۲۰ که چندی پیش برگزار شد اعلام کرد محدودیت ها برای مراوده شرکت های آمریکایی با هواوی را کمتر میکند.

جاکوب وود سخنگوی دفتر مدیریت و بودجه آمریکا در ایمیلی پیرامون این قانون چنین گفته است:

دولت تعهد جدی به دفاع از ملت در برابر دشمنان خارجی دارد و در منع مراوده با شرکت های چینی نظیر هواوی کاملا از کنگره تبعیت می کند.

هواوی هم در واکنش به این خبر اعلام کرد که پیش بینی چنین اتفاقی را می کرده و همچنان تلاش خود را می کند تا این محدودیت ها را به لحاظ قانونی به چالش بکشد.

این شرکت در بیانیه خبری خود آورده است:

قانون مذکور و مفاد آن نقشی در حفاظت از سیستم ها و شبکه های مخابراتی آمریکا نخواهند داشت و در عوض موانع تجاری تازه ای را در آمریکا ایجاد خواهند کرد. در نهایت این شهروندان مناطق روستایی در آمریکا هستند که تحت تاثیرات منفی این قانون قرار می گیرند چراکه شبکه های مورد استفاده آنها برای ارتباط دیجیتالی به هواوی وابسته است.

گفتنی است محدودیت های تازه جدای از اقداماتی هستند که اداره بازرگانی آمریکا در قبال هواوی انجام داد (از جمله قرار دادن نام این شرکت در فهرست سیاه). دولت آمریکا ماه هاست که هواوی را به همکاری با دولت چین و جاسوسی از کاربرانش متهم نموده و در همین رابطه علاوه بر قطع مراودات تجاری اش با این شرکت همپیمانانش را هم از همکاری و عقد قرار دادهای تجاری با آن بر حذر داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی