ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تلفن همراه

تلفن همراه در ایران ۲۵ ساله شد

تلفن همراه حالا به عنصری جدایی ناپذیر از زندگی مردم سراسر دنیا و علی الخصوص ایرانی ها بدل شده و شاید باورش دشوار باشد اما اکنون عمر این گجت در کشورمان به ربع قرن می ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۵

تلفن همراه حالا به عنصری جدایی ناپذیر از زندگی مردم سراسر دنیا و علی الخصوص ایرانی ها بدل شده و شاید باورش دشوار باشد اما اکنون عمر این گجت در کشورمان به ربع قرن می رسد.

۲۵ سال پیش و حدودا در همین روزها (۱۹ مرداد سال ۱۳۷۳ هجری شمسی) شرکت ارتباطات سیار ایران با واگذاری ۴ سیم کارت به کارکنان نهاد ریاست جمهوری، عرضه رسمی سیم کارت تلفن همراه در ایران را رسما آغاز کرد.

نخستین فاز شبکه تلفن همراه کشور در مردادماه سال ۱۳۷۳ با ۲۴ سایت BTS و ظرفیت ۹۲۰۰ شماره در شهر تهران به بهره برداری رسید و استقبال تهرانی ها از تلفن همراه به قدری زیاد بود که شرکت مخابرات پروژه های تازه ای را برای گسترش پوشش دهی شبکه موبایل در سایر شهرهای کشور کلید زد.

در ادامه و بنا به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، هیأت دولت اساسنامه شرکت ارتباطات سیار را با سرمایه ۲۰۰۰ میلیارد ریال تصویب کرد و تمامی وظایف امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران به شرکت ارتباطات سیار ایران واگذار شد و با جدی شدن خصوصى‌سازى صنعت مخابرات کشور، از سال ۱۳۸۶ این شرکت فعالیت خود را با نام تجارى همراه اول ادامه داد.

در سال ۱۳۸۹ همراه اول از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و در ۲۸ آذر ۱۳۸۹، پنج درصد سهام (معادل ۱۰۳ میلیون سهم) خود را در فرابورس عرضه کرد. روز ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ نماد همراه اول در بازار بورس بازگشایی شد و این شرکت از آن سال در بازار بورس حضور دارد.

همراه اول تاکنون ۱۱۰ میلیون سیم کارت را به کاربران عرضه کرده است

در سال ۹۸ به سر می بریم و اکنون شرکت ارتباطات سیار ایران با واگذارى ۱۱۰ میلیون سیم کارت در تمام ۱۲۴۶ شهر کشور و بیش از ۴۳ هزار روستا (حدود ۹۰ درصد روستاها) و بیش از ۷۰ هزار کیلومتر از جاده های کشور، بیش از ۹۷ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش دارد. این اپراتور علاوه بر این که پیشتاز عرضه سیم کارت در کشور بوده است، با در اختیار داشتن ۳۹ هزار و ۹۰۰ سایت ۳G و ۴G گسترده ترین شبکه دیتای کشور را در اختیار دارد.

mci
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Abolfazl Mandi
    Abolfazl Mandi | ۱۸ مرداد ۱۳۹۸

    باور کنید همینم اگه شده بود حرومش کرده بودن
    دیدن خوب سودی تو فروشش هست خوب میتونن روش بخورن حرومش نکردن

مطالب پیشنهادی