ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مدل جدید رنو ساندرو RS معرفی شد؛ جذاب، ارزان و دست نیافتنی

چندی پیش خبر از رونمایی فیس لیفت جدید رنو لوگان، ساندرو و استپ وی برای بازار آمریکای جنوبی را منتشر کردیم. حال رنو و داچیا از فیس لیفت مدل اسپرت موسوم به ساندرو RS پرده ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

چندی پیش خبر از رونمایی فیس لیفت جدید رنو لوگان، ساندرو و استپ وی برای بازار آمریکای جنوبی را منتشر کردیم. حال رنو و داچیا از فیس لیفت مدل اسپرت موسوم به ساندرو RS پرده برداری کرده اند.

شاید بتوان یکی از بزرگ ترین ویژگی های منفی خودروهای لوگان یا همان تندر 90 موجود در ایران را ظاهر بشدت خشک و زمخت آن ها دانست که به کلی حس اسپرت بودن را به مخاطب عرضه نمی کند.

حالا به نظر می رسد رنو و داچیا از این موضوع درس گرفته اند و با نگاهی بر روی مدل های بالاتر همچون رنو کلیو این بار در زمینه ایجاد حس اسپرتی بودن خودرو موفق ظاهر شده اند. در همین راستا مدل رنو ساندرو RS به لطف تجهیز به چراغ و سپر جدید شبیه به مدل کوچک شده رنو مگان RS به خصوص در بخش انتهایی آن شده و طراح در زمینه ظاهر اسپرت موفق عمل کرده است.

از چراغ های LED در دو طرف سپر اسپرتی استفاده شده که دارای یک نوار کرومی مشابه با سری محصولات RS شرکت رنو است. جلو پنجره خودرو نیز مشابه با نسل فعلی محصولات رنو به آرم بزرگ رنو مزین شده است.

رنو ساندرو RS تقریبا تمام ویژگی های مورد نیاز همچون موتور تنفس طبیعی قدرتمند و جعبه دنده دستی با تنظیمات اسپرتی را داراست. در اینجا خبری از موتورهای توربو با قدرت های خیره کننده، جعبه دنده دو کلاچه چند دنده و سیستم پیچیده چهارچرخ متحرک نیست و همه چیز به طور کامل ساده طراحی شده است.

موتور 2 لیتری 4 سیلندر رنو در این خودرو با کد F4R توانایی تولید 142 اسب بخار را دارد اما اگر از سوخت اتانول در آن استفاده کنید حداکثر قدرت خودرو به 148 اسب بخار می رسد. سوخت اتانول تقریبا در کشورهای آمریکای جنوبی رایج است. جعبه دنده 5 سرعته دستی نیز وظیفه انتقال قدرت چرخ های جلو را به عهده دارد.

به مدد این موتور در رنو ساندرو RS توانایی رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تنها در 8 ثانیه مهیا شده و خودرو در 202 کیلومتر بر ساعت به حداکثر سرعت خود می رسد. این اولین محصول از سری RS شرکت رنو است که در خارج از کشور فرانسه مهندسی می شود.

رنو ساندرو

این هات هچ اقتصادی قیمتی در حدود 14 هزار پوند (203 میلیون تومان) دارد که برچسب قیمتی آن حتی از ارزان ترین هات هچ های اقتصادی جهان همچون فولکس واگن اپ GTI نیز کمتر است.

در هر صورت به نظر می رسد رنو و داچیا با توجه به تجربیات کسب شده از نسل های قدیمی محصولات خود در بازارهای از دست رفته ای همچون ایران نسل جدید محصولات خود را با جذابیت های ظاهری و فنی بیشتر در کنار قیمت فوق رقابتی عرضه می کنند تا نسل جدیدی از خریداران را به سمت خود جذب کنند.

با این حال این شرکت ظاهرا برنامه ای برای عرضه این محصول ارزان در اروپای غربی ندارد و فعلا بناست تا RS جدید نیز همچون نسل قبلی، مدلی مختص به بازار آمریکای لاتین باشد، هرچند شاید در شرایط آرمانی، شانسی برای عرض اندام این محصول اسپرت اقتصادی در بازار ایران نیز وجود داشت، اما با توجه به تحریم های یکجانبه آمریکا و شرایط فعلی، حتی مدل های ساده و نسل قدیمی ساندرو نیز در بازار ایران دست نیافتنی شده اند و از این رو تصور عرضه مدل RS جدید در کشور، کاملا دور از ذهن به نظر می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۷ مرداد ۱۳۹۸

    هيچ درس مرتبطي با ايران وجود نداشته...

    دقت كنيد كه اين فيس ليفت اول ساندرو نيست، فيس ليفت دوم اش هست.

    موقعي ساندرو به ايران آمد،
    دقيقا يك نسخه فيس ليفت شده اش در بقيه دنيا در حال توليد بود (ازسال2012)

    در واقع ساندروي ايران يك نسل عقب تر از نسخه جهانيش بود كه ظاهر دوران خودشو داشت...

    نميدونم نسل سوم رنو ساندرو چه ربطي و درسي از بازار ايران داشته?اونم درحالي كه اصلا نسل قبلش در بازار ايران ديده نشده?

  • aliramik
    aliramik | ۱۷ مرداد ۱۳۹۸

    این بیاد ایران ۵۰۰ میلیونه قیمتش، با این وضعیت دلار و اقتصاد و بی صاحبیه گمرک و... ما فقط آشغال سواریم

مطالب پیشنهادی