ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمار صادرات تلفن های هوشمند در سه ماهه دوم ۲۰۱۹؛ سقوط اپل به جایگاه چهارم

صادرات تلفن های هوشمند در سه ماهه دوم سال 2019 رکود داشته و این رکود برای هفتمین سال متوالی در سه ماهه دوم سال تکرار می شود. طبق آمارها 331.2 میلیون گوشی در سه ماهه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

صادرات تلفن های هوشمند در سه ماهه دوم سال 2019 رکود داشته و این رکود برای هفتمین سال متوالی در سه ماهه دوم سال تکرار می شود. طبق آمارها 331.2 میلیون گوشی در سه ماهه دوم سال 2019 صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش 3.6 درصدی را نشان می دهد.

طبق آمار موسسه تحلیلی IHS Markit، سامسونگ با سهم 23 درصدی از بازار تلفن های هوشمند در سه ماهه دوم 2019، لقب بزرگ ترین سازنده گوشی را به خود اختصاص داده است. کمپانی کره ای در این مدت 75.1 میلیون واحد تلفن همراه صادر کرده که 6 درصد از مدت مشابه سال گذشته بیشتر است. پیش بینی می شود با اثر گذاشتن تحریم ها روی هواوی، غول فناوری کره جنوبی سهم بیشتری در بازارهای اروپا و آمریکای جنوبی کسب کند.

گلکسی A70

اپل در سه ماهه دوم سال 2019 تنها 35.3 میلیون واحد گوشی صادر کرده که کاهش 14.6 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد. کمپانی کوپرتینویی در واکنش به این مسئله، تبلیغات خود را افزایش داده و کاربران را تشویق به تعویض آیفون قدیمی با مدل جدیدتر کرده است. اقدامی که اثربخش نبوده و سوددهی این شرکت را کاهش داده است. تحلیلگران قیمت بالای آیفون های جدید و تخفیف نخوردن آیفون های قدیمی تر را از عوامل کاهش صادرات آیفون می دانند.

کمپانی اوپو از لغزش اپل نهایت استفاده را برده و با صادرات 36.2 میلیون واحد تلفن همراه در سه ماهه دوم سال 2019، جایگاه کمپانی کوپرتینویی را در رتبه سوم گرفت. این شرکت در حال حاضر بر حضور قدرتمندتر در هند و کشورهای اروپایی تمرکز کرده است. اپراتورهای تلفن همراه در اروپا در حال ارائه اینترنت 5G هستند و اوپو جزو اولین ها در عرضه گوشی با مودم 5G قصد مستحکم تر کردن روابط خود با اپراتورهای اروپایی را دارد.

شیائومی هم قصد حضور گسترده در هند و اروپا را دارد و جزو اولین سازندگانی است که گوشی 5G در اروپا می فروشد. علاوه بر اوپو و شیائومی، اپراتورهای اروپایی گوشی های 5G سامسونگ و وان پلاس را هم به مشتریان عرضه می کنند.

بازندگان اصلی در مسابقه 5G در اروپا، هواوی (با توجه به تحریم ها) و ال جی هستند. صادرات تلفن های هوشمند ال جی 21 درصد در سه ماهه دوم سال 2019 نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

جالب اینکه نامی از سونی در لیست به چشم نمی خورد. سونی و ال جی باید برای افزایش فروش گوشی های هوشمند خود چاره ای بیندیشند. در مقاله ای که چند روز پیش منتشر شد به دلایل افول فروش گوشی های سونی و ال جی و نحوه بازگشت آنها به عرصه رقابت مقاله ای نوشتیم.

لیست بزرگ ترین صادرکنندگان تلفن هوشمند در جهان:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Erfanalone۹۲
    Erfanalone۹۲ | ۱۷ مرداد ۱۳۹۸

    اپل بدجور افت داشته که طبیعیه هر کی یه نیم ساعت بره یوتیوب کاملا این موضوع رو حس میکنه که اکثر کانالایی که همیشه پی اپل بودن دارن کم کم اپل رو نقد میکنن و همه دارن سمت اندروید مهاجرت میکنن

مطالب پیشنهادی