ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نگاهی به تغییرات چراغ خاموش قیمت خودروهای داخلی توسط ایران خودرو و سایپا

جدیدترین قیمت تعدادی از خودرو های تولیدی ایران خودرو با انجام برخی اصلاحات منتشر شد. ایران خودرو در دعوتنامه های جدیدی که برای مشتریان این خودروها صادر کرد، اصلاحاتی را به شرح ذیل انجام داده ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

جدیدترین قیمت تعدادی از خودرو های تولیدی ایران خودرو با انجام برخی اصلاحات منتشر شد. ایران خودرو در دعوتنامه های جدیدی که برای مشتریان این خودروها صادر کرد، اصلاحاتی را به شرح ذیل انجام داده است و بدین ترتیب قیمت های افزایش یافته هفته قبل را تعدیل کرد.

  • دعوتنامه مشتریانی که قبلا خودرو ٢٠٧ دستی با موعد تحویل اردیبهشت ٩٨ را ثبت نام کرده بودند، صادر گردید.

مدل خودرو

قیمت خودرو (مبنا) تحویل مبلغ کاهشی در دعوتنامه جدید
٢٠٧ دستی ٨۶٧،٩۶۴،٠٠٠ ریال ٩٠ روزه

١٣٢،٠٠٠،٠٠٠ ریال

نکته:
قبلا دعوتنامه با این موعد تحویل به مبلغ ١،٠٠٠،٠٠٠،٠٠٠ ریال و تخفیف ٣٠،٠٠٠،٠٠٠ ریال صادر شده بود که ابطال و دعوتنامه جدید با کاهش مبلغ ١٣٢،٠٠٠،٠٠٠ ریال صادر شده است. دعوتنامه این محصول با کد کلاس ۶٠٠٠۵ صادر شده و فاقد کروز کنترل و رینگ آلومینیومی است.

  • دعوتنامه مشتریانی که قبلا خودرو پارس سال با موعد تحویل اردیبهشت ٩٨ را ثبت نام کرده بودند، صادر گردید.

مدل خودرو

قیمت خودرو (مبنا) تحویل مبلغ کاهشی در دعوتنامه جدید
پارس سال ٧٠٢،۵١٣،٠٠٠ ریال ١٢٠ روزه

١۵٨،٠٠٠،٠٠٠ ریال

نکته:
قبلا دعوتنامه با این موعد تحویل به مبلغ ٨۶١،۴٠٠،٠٠٠ ریال و تخفیف ٧٣،٠٠٠،٠٠٠ ریال صادر شده بود که ابطال و دعوتنامه جدید با کاهش مبلغ ١۵٨،٠٠٠،٠٠٠ ریال صادر شده است.

قیمت خودرو

  • دعوتنامه مشتریانی که قبلا خودرو ۴٠۵ اس_ال_ایکس با موعد تحویل اردیبهشت ٩٨ را ثبت نام کرده بودند، صادر گردید.

مدل خودرو

قیمت خودرو (مبنا) تحویل مبلغ کاهشی در دعوتنامه جدید
۴٠۵ اس_ال_ایکس ۶۴٣،۵٢۴،٠٠٠ ریال ٩٠ روزه

١١۶،۵٠٠،٠٠٠ ریال

نکته:
قبلا دعوتنامه با این موعد تحویل به مبلغ ٧۶٠،٠٠٠،٠٠٠ریال و تخفیف ٧٢،٠٠٠،٠٠٠ ریال صادر شده بود که ابطال و دعوتنامه جدید با کاهش مبلغ ١١۶،۵٠٠،٠٠٠ ریال صادر شده است.

  • دعوتنامه مشتریانی که قبلا خودرو سورنEF7 بنزینی با موعد تحویل اردیبهشت ٩٨ را ثبت نام کرده بودند، صادر گردید.

مدل خودرو

قیمت خودرو (مبنا) تحویل مبلغ کاهشی در دعوتنامه جدید
سورنEF7 بنزینی ٧۴١،٨۵۴،٠٠٠ ریال ١٠٠ روزه

٨٣،٢٠٠،٠٠٠ ریال

نکته:
قبلا دعوتنامه با این موعد تحویل به مبلغ ٨٢۵،٠٠٠،٠٠٠ ریال و تخفیف ١٧،٨٠٠،٠٠٠ ریال صادر شده بود که ابطال و دعوتنامه جدید با کاهش مبلغ ٨٣،٢٠٠،٠٠٠ ریال صادر شده است.

  • دعوتنامه مشتریانی که قبلا خودرو رانا LX با موعد تحویل اردیبهشت ٩٨ را ثبت نام کرده بودند، صادر گردید.

مدل خودرو

قیمت خودرو (مبنا) تحویل مبلغ کاهشی در دعوتنامه جدید
رانا LX ۶٢۶،٠٩۴،٠٠٠ ریال ۶٠ روزه

٨٧،٢٠۶،٠٠٠ ریال

نکته:
قبلا دعوتنامه با این موعد تحویل به مبلغ ٧١٣،٣٠٠،٠٠٠ ریال و تخفیف ٣٧،۵٠٠،٠٠٠ ریال صادر شده بود که ابطال و دعوتنامه جدید با کاهش مبلغ ٨٧،٢٠۶،٠٠٠ ریال صادر شده است.

به نوشته دنیای اقتصاد، این ماجرا در حالیست که طی ماه های اخیر، قیمت بسیاری از محصولات ایران خودرو و سایپا به شکل مرحله به مرحله افزایش یافته است. به‌ عنوان مثال، ایران خودرو برای تعهدات بهمن سال گذشته، پژو ۲۰۶ صندوقدار را ۶۵ میلیون و ۲۵ هزار تومان فاکتور کرده، اما قیمت این خودرو در اسفند به ۷۲ میلیون و ۸۲۸ هزار تومان رسیده است. بنابراین ایران خودرو بیش از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به قیمت پژو ۲۰۶ صندوقدار اضافه کرده، بی‌آنکه این جهش قیمتی سر و صدایی به پا کند.

یا مثلا قیمت پژو ۴۰۵ برای تعهدات بهمن‌ماه ایران خودرو، ۵۶ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان بوده، اما در تعهدات اسفند ماه، قیمت این محصول با جهشی ۶ میلیون و ۸۳۴ هزار تومانی به ۶۳ میلیون و ۷۸۴ هزار تومان رسیده است. از آن سو سایپایی‌ها نیز جهش قیمتی را طی چند ماه گذشته تجربه کرده‌اند. به‌عنوان مثال، قیمت تیبای صندوقدار این شرکت در اسفند ماه، ۴۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده، اما در فروش دیروز سایپا، تیبا ۴۳ میلیون و ۴۴۳ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. یا مثلا قیمت پراید ۱۵۱ این شرکت در اسفند و در قالب فروش فوری، ۳۸ میلیون تومان بوده، اما در فروش دیروز، مشتریان ۴۰ میلیون و ۳۱۳ هزار تومان برای خرید آن پول پرداخت کرده‌اند.

ازآنجا که وزارت صنعت، معدن و تجارت و نهادهای زیرمجموعه‌اش یعنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و ستاد تنظیم بازار بر قیمت خودروهای داخلی نظارت دارند،به نظر می‌رسد افزایش قیمت‌های مذکور با نظر مثبت آنها انجام شده است. بر این اساس، افزایش قیمت‌های اخیر نیز به احتمال فراوان مورد تایید وزارت صنعت و نهادهای نظارتی بوده است اما حالا در پی واکنش افکار عمومی احتمالا تصمیم نهایی بر توقف اعلام افزایش قیمت در مقطع زمانی کنونی بوده است و از این رو باید در آینده انتظار افزایش بیشتر قیمت ها را داشته باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۱۷ مرداد ۱۳۹۸

    به امید ورشکستگی این 2 گاری ساز

مطالب پیشنهادی