ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

گلکسی نوت 10 برای اجرای نسخه جدید DeX نیازی به ماوس و کیبورد مجزا ندارد

دقایقی پیش مراسم معرفی گلکسی نوت 10، جدیدترین پرچمدار سامسونگ در نیویورک آغاز شد و شرکت کره‌ای ضمن رونمایی از قابلیت‌های تازه و آپدیت‌های ویژه نرم‌افزاری این دیوایس، از رویکرد جدید نرم‌افزار DeX در ارتباط با ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۱:۱۵

دقایقی پیش مراسم معرفی گلکسی نوت 10، جدیدترین پرچمدار سامسونگ در نیویورک آغاز شد و شرکت کره‌ای ضمن رونمایی از قابلیت‌های تازه و آپدیت‌های ویژه نرم‌افزاری این دیوایس، از رویکرد جدید نرم‌افزار DeX در ارتباط با آن خبر داد.

همانطور که می‌دانید، DeX نرم‌افزار دسکتاپ‌ مانندی است که از گوشی قدرت می‌گیرد تا بتوانید با اتصال گوشی به یک مانیتور و به کارگیری ماوس و کیبورد، در محیطی مشابه دسکتاپ از امکانات دیوایس استفاده کنید. اما حالا و در نسخه جدید DeX، سامسونگ اعلام کرده که می‌توانید گوشی گلکسی نوت 10 را مستقیما به یک رایانه مک یا ویندوز (نه صرفا یک مانیتور) متصل کرده و از تمامی امکاناتش بهره ببرید.

در این حالت DeX در هر دو سیستم عامل در قالب یک اپلیکیشن مستقل اجرا می‌شود تا بتوانید به راحتی به تمام امکانات دیوایس پرچمدار خود دسترسی داشته باشید.

نکته خوب دیگر اینکه حالا نه تنها قادر به کنترل از راه دور گوشی خود خواهید بود، بلکه قادر به کشیدن و رها کردن فایل‌های مختلف از دسکتاپ روی گوشی و بالعکس این حالت نیز هستید. البته برای افرادی که سیستم قدیمی DeX، یعنی اتصال گوشی به یک نمایشگر را می‌پسندند هم امکانی فراهم شده که همچنان به استفاده از این سیستم ادامه بدهند.

اما به جز این موضوع، سامسونگ طی همکاری با مایکروسافت اپلیکیشن Your Phone را به طور پیش‌فرض روی گلکسی نوت 10 نصب کرده تا بتوانید به سرعت با یک رایانه ویندوزی ارتباط برقرار کنید و به کارهایی مثل پاسخ دادن به پیامک‌ها و تبادل تصاویر به طور بی‌سیم میان گوشی و رایانه بپردازید. همچنین یک دکمه اختصاصی در نوار ابزار گلکسی نوت 10 به شما اجازه می‌دهد که به سرعت ارتباط با Your Phone را قطع نمایید.

با این حساب باید منتظر ماند و دید که عملکرد DeX در ارتباط با گلکسی نوت 10 سامسونگ به چه شکل خواهد بود. اما تا این لحظه به آسانی می‌توان گفت که رونمایی از نسخه جدید DeX یکی از جذاب‌ترین اتفاقات مراسم رونمایی از پرچمدار جدید سامسونگ بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی