ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپست اگزینوس هدست واقعیت مجازی سامسونگ
تکنولوژی

گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس از هدست Gear VR پشتیبانی نمی‌کنند

سامسونگ اعلام کرد که گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس از هدست Gear VR پشتیبانی نمی کنند. پشتیبانی نکردن جدیدترین پرچمداران سامسونگ از Gear VR آینده این هدست را در هاله ای از ابهام ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

سامسونگ اعلام کرد که گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس از هدست Gear VR پشتیبانی نمی کنند.

پشتیبانی نکردن جدیدترین پرچمداران سامسونگ از Gear VR آینده این هدست را در هاله ای از ابهام فرو برده است. سامسونگ حتی یکبار هم به این هدست در رویداد رونمایی از گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس اشاره نکرد و از سال 2017 آن را به روز رسانی نکرده. آخرین محصولات سازگار با این هدست، خانواده گلکسی اس 10 هستند که البته فقط به کمک آداپتور می توان هدست را به آنها وصل کرد.

احتمالا این تصمیم به دلیل محبوبیت پایین هدست های وابسته به موبایل گرفته شده. هدست Gear VR برای کار کردن به پردازنده و صفحه نمایش گوشی وابسته است و همین عامل محبوبیت آن را کاهش داده است. از سوی مقابل هدست های مستقل که نمایشگر داخلی دارند (مثل Oculus Quest) محبوبیت بالایی نزد کاربران پیدا کرده اند.

با وجود بی مهری سامسونگ نسبت به Gear VR، این هدست همچنان زنده است. بسیاری از گوشی های قدیمی تر سامسونگ از این هدست پشتیبانی می کنند و از آن در فستیوال ها برای نمایش محتوای VR استفاده می شود. اپ ها و بازی های متنوعی هم برای این هدست ساخته شده اند. آمازون ماه گذشته اپلیکیشن Prime Video VR را برای این هدست منتشر کرد.

هدست های مستقل گران هستند و تا زمانی که قیمت آنها کاهش پیدا نکند، Gear VR می تواند گزینه ای ارزان قیمت برای تجربه واقعیت مجازی در کلاس های درس و رویدادهای مختلف باشد. البته سامسونگ Gear VR را از فروشگاه خود حذف کرده و فقط صفحه این محصول وجود دارد. ولی می توان این هدست را به قیمت 100 دلار از آمازون سفارش داد.

هدست های وابسته به گوشی در حال افول هستند چون علاوه بر سامسونگ، گوگل هم اعلام کرده که گوشی پیکسل 3A از هدست Daydream پشتیبانی نخواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی