اوایل امسال بود که اینتل از کلید خوردن پروژه ای تحت عنوان آتنا خبر داد و چند ماه بعد نیز هدف از این پروژه را دستیابی به عمر باتری بسیار بالا، شارژ سریع و 5G در لپ تاپ های فوق باریک و فوق سبک برای کاربران در حال حرکت عنوان نمود. حالا این شرکت شاخص بصری تازه ای را رونمایی کرده که نشان می دهد کدام لپ تاپ ها با معیارها و استانداردهای سفت و سخت پروژه آتنا همخوانی دارند.

نشان جدید اینتل که برای شناسایی این لپ تاپ ها طراحی شده عبارت Engineered for Mobile Performance یا «ساخته شده برای کاربران سیار» را روی خود دارد و قرار است که از همین امروز روی لپ تاپ XPS 13 2-in-1 نصب گردد. در هفته های آتی نیز لپ تاپ های HP Elitebook 1040 و Elitebook 830 نیز همراه با این نشان به بازار عرضه شوند.

لپ تاپ های ایسر، ایسوس، دل، اچ پی، لنوو و سامسونگ نیز در فصل تعطیلات همراه با نشان مذکور وارد بازار می شوند. همانطور که تایید میکنید لپ تاپ ها و پی سی ها غالبا مجموعه ای از استیکرها و بج ها را دارند که البته بسیاری از آنها توسط کاربر نادیده گرفته می شوند. اینتل امیدوار است که با طراحی این شاخص بصری جدید لپ تاپ های سازگار با پروژه آتنا را از دیگران تمیز دهد و در برهه کنونی دست کم میتوانیم امیدوار باشید که آتنا کلید خورده است.