ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جنگ تجاری ژاپن و کره جنوبی
تکنولوژی

چراغ سبز ژاپن برای صادرات نخستین محموله از مواد ممنوعه به کره جنوبی

طبق گزارشی که رویترز منتشر کرده است برای نخستین بار از زمان اعمال محدودیت ها، ژاپن با صادرات لاک نوری EUV  به کره جنوبی موافقت کرده است. سامسونگ از این ماده برای پوشش دهی یا نگاشت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

طبق گزارشی که رویترز منتشر کرده است برای نخستین بار از زمان اعمال محدودیت ها، ژاپن با صادرات لاک نوری EUV  به کره جنوبی موافقت کرده است. سامسونگ از این ماده برای پوشش دهی یا نگاشت طرح هایش روی سیلیکون استفاده میکند که در نهایت در تولید چیپ های نیمه هادی به کار می روند.

این طرح ها در واقع جایگذاری میلیاردها ترانزیستور و EUV روی چیپ ها را مشخص و امکان طراحی دقیق تر این قطعات سیلیکونی را میسر می نمایند. در حال حاضر ژاپن کنترل ۹۰ درصد از بازار جهانی این ماده را در اختیار دارد و در نتیجه سامسونگ نمی تواند به راحتی سراغ کشور دیگری برای تامین لاک نوری مورد نیازش برود.

ژاپن ۹۰ درصد از بازار جهانی لاک نوری را در اختیار دارد

حدودا آبان ماه گذشته بود که جنگ تجاری میان ژاپن و کره جنوبی بالا گرفت. ماجرا از آنجا شروع شد که دادگاهی در کره جنوبی اعلام کرد کرد آن دسته از شهروندان این کشور که در طول جنگ جهانی دوم مجبور به کار در شرکت ژاپنی Nippon Steel شده اند باید به خاطر کار خود غرامت دریافت کنند. مقامات ژاپنی هم در واکنش به این حکم آن را «بدون فکر» خواندند و اعلام کردند که مساله میان دو کشور بعد از امضای تفاهم نامه دیپلماتیک میان آنها در سال ۱۹۶۵ میلادی حل شده است.

جنگ تجاری ژاپن و کره

ژاپن به تلافی این تصمیم به تدریج شروع به محدود کردن صادرات مواد پلی آمید فلوئوره و هیدروژن فلوراید غلظت بالا به کره جنوبی کرد.

اینها در واقع موادی هستند که در ساخت چیپ های تلفن های همراه و نمایشگرهای موبایل به کار می روند و دولت ژاپن از ماه گذشته سخت گیری های تازه ای را برای فروش آن به موبایل سازان کره ای نظیر سامسونگ و ال جی اعمال کرد و صادرات آنها توسط شرکت های داخلی را منوط به دریافت مجوز از دولت کرد. جالب آنکه دریافت مجوز برای این کار مستلزم طی شدن پروسه ای ۹۰ روزه است و علت هم حذف نام کره جنوبی از فهرست شرکای تجاری قابل اعتماد ژاپن عنوان شده است.

در پاسخ به این مساله کره جنوبی نیز اعلام کرد که دست به اقدامی تلافی جویانه می زند و نام ژاپن را از فهرست سفید تجاری خود حذف می کند هرچند که این مساله را به آینده موکول کرده است. این کشور همچنین قصد دارد قوانین موجود در رابطه با برخی مواد مورد استفاده در صنایع دیگر که از ژاپن به خاک کره جنوبی وارد می شوند را هم مورد بازنگری قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • دادا
    دادا | ۱۸ مرداد ۱۳۹۸

    توی کره جنوبی کسی نیست هی بگه مردم دارن حواسمون را از کره شمالی پرت می کنند سرمون را به ژاپن گرم کنند؟?

مطالب پیشنهادی