ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اعتراف اوبر و لیفت: تاکسی های اینترنتی ترافیک شهری را افزایش می دهند

شرکت‌های تاکسی اینترنتی همچون «اوبر» و «لیفت» همواره بر نقش مثبتشان در بهبود ترافیک و ازدحام خیابان‌ها تأکید داشته و از آن به عنوان یک متد تبلیغاتی برای سرویس‌های خود بهره می‌گیرند. حالا اما مطالعه‌ای جدید ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

شرکت‌های تاکسی اینترنتی همچون «اوبر» و «لیفت» همواره بر نقش مثبتشان در بهبود ترافیک و ازدحام خیابان‌ها تأکید داشته و از آن به عنوان یک متد تبلیغاتی برای سرویس‌های خود بهره می‌گیرند. حالا اما مطالعه‌ای جدید در مورد نقش تاکسی اینترنتی بر ترافیک انجام شده که این شرکت‌ها را هم وادار به اعتراف کرده است.

سپتامبر 2018 اوبر و لیفت با کمک شرکت مشاوره حمل و نقل  Fehr & Peers، یک بررسی در مورد «مسافت طی شده خودروهایشان» (VMT) در 6 شهر بزرگ انجام دادند و نتایج به دست آمده را با VMT کل خودروهای این شهرها مقایسه کردند.

نقش تاکسی اینترنتی بر ترافیک

نتایج نشان می‌داد با وجود اینکه ارقام به دست آمده برای خودروهای این شرکت‌ها با اختلاف از خودروهای شخصی و تجاری عقب است اما باز هم آن‌ها سهم بزرگی از VMT شهرهای مورد بررسی را به خود اختصاص داده‌اند.

این بررسی در شهرهای بوستون، شیکاگو، لوس آنجلس، سان فرانسیسکو، سیاتل و واشینگتن دی‌سی انجام و نتایج در دو ناحیه شهری به تفکیک اعلام شد: ناحیه‌ای که شامل حاشیه شهر و شهرهای کوچک اطراف می‌شد و ناحیه مرکزی شهر که بیشتر ترافیک و ازدحام تردد را به خود اختصاص می‌داد.

این بررسی‌ها نشان داد که اوبر و لیفت فقط مسئول 1 تا 3 درصد از VMT کل در بخش‌های وسیع‌تر شهری هستند اما نتایج با متمرکز شدن روی بخش‌های مرکزی شهرها رشد ناگهانی را نشان می‌داد. برای مثال در منطقه سان فرانسیسکو، اوبر و لیفت حدود 13.4 درصد از VMT کل را در اختیار دارند. این عدد در بوستون به 8 درصد و در واشینگتن دی‌سی به 7.2 درصد می‌رسد.

پیشتر هم یک بررسی روی الگوهای ترافیکی سان فرانسیسکو در سال 2017 توسط مقامات بخش حمل و نقل این منطقه انجام شده بود که نشان می‌داد شرکت‌های حمل و نقل (TNC ها) حدود 6.5 درصد از کل VMT در روزهای کاری هفته و 10 درصد از آن در ایام تعطیلات را به خود اختصاص داده‌اند.

حالا داده‌های Fehr & Peers حدود دو برابر این اعداد را نشان می‌دهد و به گفته یکی از اساتید دانشگاه کنتاکی که روی همین موضوع تحقیق می‌کند، چنین رشدی احتمالا به خاطر فراگیرتر شدن استفاده از این سرویس‌ها در سال‌های اخیر است.

با این حال شرکت‌های حمل و نقل سعی کردند از اختلاف بین VMT خودشان با خودروهای شخصی و تجاری برای کم کردن شدت این آمار استفاده کنند. رئیس بخش سیاست‌های حمل و نقل اوبر در این باره گفته:

بر خلاف رشد نشان داده شده در این تحقیق، آمار نشان می‌دهد که TNCها همچنان سهم بسیار کمتری از ترافیک را در مقایسه با دیگر خودروها به خود اختصاص داده‌اند و در حالی که خودروهای ما در ازدحام ترافیکی نقش ایفا می‌کنند اما در مقابل خودروهای تجاری و شخصی آمار بسیار کمتری را نشان می‌دهند.

رئیس بخش سیاست‌ها و تحلیل لیفت هم در این باره گفت:

ما می‌دانیم که خودروهای شخصی فاکتور اصلی [ترافیک] هستند چرا که در حال حاضر 76 درصد آمریکایی‌ها با خودروهای خودشان و به صورت تک سرنشین به محل کارشان می‌روند. اما به هر حال ما باید از آمار خودمان و نقش تاکسی اینترنتی بر ترافیک هم با خبر باشیم تا بتوانیم سهم خودمان را در حل مشکل ازدحام شهرها به درستی ایفا کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی