ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نوبیا زد 20 رسما معرفی شد؛ نمایشگر دوگانه و اسنپدراگون 855 پلاس

کمپانی Nubia رسما از گوشی نوبیا زد 20 رونمایی کرد. این پرچمدار از نمایشگر ثانویه، چیپست اسنپدراگون 855 پلاس و دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی بهره می برد. مهم ترین ویژگی نوبیا زد 20، داشتن نمایشگر ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

کمپانی Nubia رسما از گوشی نوبیا زد 20 رونمایی کرد. این پرچمدار از نمایشگر ثانویه، چیپست اسنپدراگون 855 پلاس و دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی بهره می برد.

مهم ترین ویژگی نوبیا زد 20، داشتن نمایشگر 5.1 اینچی امولد +HD در پنل پشتی است. سازنده چینی با این کار نه تنها محصول خود را از رقبا متمایز کرده بلکه به شیوه ای هوشمندانه حفره نمایشگر و دوربین سلفی جلو را حذف کرده است. کاربر می تواند با نگاه کردن به این نمایشگر کادر عکاسی را تنظیم کرده و به کمک دوربین اصلی عکس سلفی بگیرد. نکته جالب دیگر، وجود بلندگو در بالای نمایشگر پشتی است؛ این یعنی احتمالا کاربر می تواند از دو طرف به تماس ها پاسخ دهد.

نوبیا زد 20 در جلو از نمایشگر 6.42 اینچی AMOLED با رزولوشن +FHD بهره می برد. حاشیه های این نمایشگر بسیار باریک است و همانطور که گفته شد حذف ناچ تجربه کاربری آن را بهبود داده. نکته عجیب، نبود حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر است؛ سازنده چینی به جای آن از دو سنسور در طرفین بدنه استفاده کرده که برای افراد چپ دست خبر خوبی است.

قلب تپنده نوبیا زد 20 چیپست اورکلاک شده اسنپدراگون 855 پلاس است و حافظه رم 6 یا 8 گیگابایتی LPDDR4X آن را همراهی می کند. باتری ظرفیتی معادل 4000 میلی آمپر ساعت دارد که از شارژر سریع 27 واتی پشتیبانی می کند. این پرچمدار از سیستم عامل پای با رابط کاربری Nubia UI ویرایش 7.0 بهره مند است. اسلات کارت حافظه از استاندارد UFS 3.0 پشتیبانی می کند.

نوبیا زد 20 از دوربین سه گانه برخوردار است که شامل دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 و لرزشگیر اپتیکال بوده و دوربین 16 مگاپیکسلی فوق عریض آن را همراهی می کند. یک سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو هم زوم 30 برابر دیجیتال را به ارمغان می آورد.

این دوربین توانایی فیلمبرداری با رزولوشن 8K در 15 فریم بر ثانیه را دارد. از دیگر قابلیت های دوربین می توان به فیلمبرداری با فرمت HDR10 و حالت مخصوص شب اشاره کرد.

از دیگر نکات قابل توجه نوبیا زد 20 می توان به امکان اجرای دو اپ به صورت همزمان و استفاده از نمایشگر دوم برای نمایش ساعت و تاریخ اشاره کرد. همچنین می توان از پنل پشتی به عنوان تریگر در بازی ها استفاده کرد.

نوبیا زد 20 در حال حاضر در رنگ های مشکی، آبی و قرمز در چین برای پیش فروش قرار داده شده و از تاریخ 16 آگوست (25 مرداد) در این کشور عرضه خواهد شد. مدل 6GB/128GB به قیمت 496 دلار، مدل 8GB/128GB به قیمت 524 دلار و مدل 8GB/512GB که گران ترین مدل هم هست به قیمت 595 دلار در ویترین فروشگاه ها یافت خواهد شد. این محصول قرار است از ماه شهریور در بازارهای آمریکا، کانادا و اروپا نیز عرضه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • دانیال
    دانیال | ۱۸ مرداد ۱۳۹۸

    قاب برای گوشی چی میشه اونوقت؟ یا باید به اندازه نمایشگر خالی بذارن یا کلاً بدون قاب!!!... زیاد جالب نیست از نظر من

  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۱۸ مرداد ۱۳۹۸

    "این دوربین توانایی فیلمبرداری با رزولوشن 8K در حالت اسلوموشن در 1920 فریم بر ثانیه را دارد."
    این گوشی 1920 فریم رو در حالت hd فیلم برداری میکنه و 8k هم با 30 فریم فیلم برداری میکنه ترکیب این دو در این موبایل امکان پذیر نیست لطفا تصحیح کنید

    • یحیی خالدی
      یحیی خالدی | ۱۸ مرداد ۱۳۹۸

      تصحیح میکنم 8K رو با 15 فریم بر ثانیه فیلم برداری میکنه

    • پیمان حسنی
      پیمان حسنی | ۱۸ مرداد ۱۳۹۸

      با سپاس از توجه شما.
      تصحیح شد

مطالب پیشنهادی