ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دارپا گروهی از پهپادها را برای ماموریت‌های نظامی مورد آزمایش قرار داد [تماشا کنید]

آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (DARPA) در حال اجرای آزمایشاتی با تعداد زیادی پهپاد و ربات‌های زمینی مستقل است تا در آینده از دسته پهپادی برای ماموریت‌های نظامی استفاده کند. در ویدیویی که از این ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (DARPA) در حال اجرای آزمایشاتی با تعداد زیادی پهپاد و ربات‌های زمینی مستقل است تا در آینده از دسته پهپادی برای ماموریت‌های نظامی استفاده کند.

در ویدیویی که از این آزمایش‌ها منتشر شده، دارپا نشان می‌دهد که این ربات‌ها چطور دو بلوک شهری را برای یافتن، محاصره و ایمن کردن آن آنالیز و بررسی می‌کنند.

دارپا این آزمایشات را ژوئن امسال و با استفاده از پهپادها و ربات‌های زمینی انجام داد که بخشی از برنامه تاکتیک‌های هجومی گروهی (OFFSET) این آژانس است. این برنامه قرار است در نهایت نیروهای کوچک پیاده‌نظام را در ماموریت‌های شهری و مناطق پر ازدحام آن همراهی کند و احتمالا تا 250 پهپاد و ربات زمینی در آن مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

تست ماه ژوئن دومین از یک مجموعه آزمایشات برنامه‌ریزی شده 6 تایی است که به گفته دارپا قرار است بر پیچیدگی و سختی آن در آزمایشات بعدی اضافه شود.

با اینکه پهپادهای تکی هم می‌توانند کاربردی باشند اما در صورت استفاده گروهی می‌توانند در برابر آسیب‌ها و حملات احتمالی مقاومتر نشان دهند. به عقیده دارپا، گروهی از پهپادها می‌توانند برای عملیات در محیط‌های پیچیده مثل شهرها که دیدن فواصل دور سخت‌تر است کاربردی‌تر باشند. در واقع با استفاده از یک گروه پهپادی می‌شود دید بهتری از محیط اطراف گروهان نظامی به دست آورد.

دسته پهپادی

این پروژه در واقع نمونه دیگری از برنامه‌های نظامی برای بررسی پتانسیل همکاری انسان-ربات است. دارپا در پروژه‌ای دیگر که Squad X نام داشت امکان جمع‌آوری اطلاعات را برای سربازان با کمک هوش مصنوعی، پهپادها و ربات‌ها فراهم می‌کرد.

اما به هرحال استفاده از دسته پهپادی می‌تواند یکشمشیر دو لبه باشد. اخیرا ارتش آمریکا در حال بررسی راههایی برای از بین بردن گروه‌های پهپادی است. در ماه ژوئن گذشته نیروی هوایی ارتش آمریکا از یک سلاح جدید به نام THOR رونمایی کرد که یک ساطع کننده مایکروویو است و برای از بین بردن گروه‌های پهپادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی