ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نقاشی‌های کودکان بیمار 38 کشور توسط یک استارت آپ ایرانی به عروسک تبدیل می‌شوند

پنجمین جشنواره بین المللی نقاشی برای کودکان بیمار (شبکه جهانی یوسرن) در حال برگزاری است و یک استارت آپ ایرانی در طی تفاهمنامه‌ای با دبیرخانه این جشنواره تصمیم گرفته تا نقاشی‌های ارسال شده کودکان سراسر جهان ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

پنجمین جشنواره بین المللی نقاشی برای کودکان بیمار (شبکه جهانی یوسرن) در حال برگزاری است و یک استارت آپ ایرانی در طی تفاهمنامه‌ای با دبیرخانه این جشنواره تصمیم گرفته تا نقاشی‌های ارسال شده کودکان سراسر جهان را به عروسک تبدیل کند و این عروسک‌ها را به آنها جایزه دهد.

فراخوان جشنواره بین المللی نقاشی برای کودکان بیمار از آبان ماه سال گذشته اعلام شده همچنان ادامه دارد و تاکنون بیش از دو هزار نقاشی از کودکان بیمار سراسر جهان برای این جشنواره ارسال شده است. به گفته «حمید فرضی» موسس استارت آپ نقاشیم، از میان آثار ارسال شده به جشنواره، ۵۰۰ نقاشی از 38 کشور در مرحله اول داوری انتخاب و در مرحله دوم ۶۰ اثر از ۴ گروه سنی منتخب شدند که نهایتا ۱۵ اثر برگزیده با آرای هیئت داوران بین المللی و نظرسنجی مردمی معرفی خواهند شد.

فرضی می‌گوید که تا به امروز ۲۵۰ اثر به مرحله نیمه نهایی رسیده و تاکنون بیش از ۱۳۰۰ نفر ازطریق شبکه یوسرن و سایت جشنواره به نقاشی‌ها رای داده اند. او به دیجیاتو می‌گوید:

«امسال همراهی با جشنواره نقاشی برای کودکان بیمار را درقالب ادای مسئولیت اجتماعی دردستور کار قرار داده ایم. امسال کشور مجارستان اسپانسر این رویداد شده و ما از طریق دبیر جشنواره در ایران توانسته‌ایم با آنها ارتباط برقرار کنیم و پیشنهاد خود را ارائه دهیم. بر اساس پیشنهاد ما قرار است که برای همه شرکت‌‌کنندگان یک هدیه کوچک اختصاصی داشته باشیم و برای ۲۵۰ نفر برگزیده مرحله اول نیز یک سری هدایای دیگر در نظر گرفتیم. در نهایت نیز قصد داریم تا نقاشی ۱۵ نفر نهایی را به عروسک تبدیل کرده و پکیج کاملی به عنوان هدیه به آنها بدهیم. پیش از این پیشنهاد، جشنواره صرفا یک کتابچه از نقاشی‌ها به شرکت‌کنندگان اهدا می‌کرد و به نفرات برگزیده نیز هدایایی می‌داد ولی با این کار قرار است تا هم از همه بچه‌ها تشکر کنیم و هم اینکه به هنر نقاشی آنها ارج نهیم.»

به گفته فرضی نزدیک به ۴۰ درصد شرکت‌کنندگان در این جشنواره ایرانی هستند و کمیته سلامت و هنر  جشنواره با تیم آنها همکاری‌های خوبی داشته و آنها به این عملکرد نگاه تبلیغاتی و تجاری ندارند: «در حقیقت هیچ سودی در این کمپین در نظر نگرفتیم.» فرضی می‌گوید که آنها دوست داشتند تا هدایای بهتری به همه شرکت‌کنندگان اهدا کنند ولی مشکلات مالی بر سر راه این موضوع بوده و در نهایت به ایده‌ای رسیده‌اند که قرار است از ماه آینده اجرایی شود:

«بر این اساس می‌خواهیم یک طرح شبیه به کرادفاندینگ راه‌اندازی کنیم و تمام نقاشی های ارسال شده برای جشنواره را در سایت قرار دهیم. در کنار نقاشی‌ها اطلاعاتی مختصر از صاحب نقاشی مانند ملیت او می‌نویسیم و از مردم می‌خواهیم که در تحقق تبدیل نقاشی این کودکان به یک عروسک کمک‌ مالی کنند و ما هم با نرخی بدون حاشیه سود، عروسک‌ها را تولید کرده و برای این کودکان می‌فرستیم.»

فرضی تاکید دارد که تیم عروسک‌سازی آنها را عموما زنان سرپرست خانوار و تعدادی از توان یابان هنرمند کشور تشکیل می‌دهند و مجموعه آنها قصد دارد که کارآفرینی موثری برای این قشرها بیافریند. فرضی همچنین اظهار دارد که آنها مشتاق به همکاری با مجموعه‌های ایرانی دیگر نظیر محک هستند و تلاش‌هایی برای همکاری با مراکزی چون جم سنتر را نیز در دستور کار خود قرار داده‌اند.

گفتنیست یوسرن با هدف گسترش آموزش و پژوهش علمی اخلاق محور و بشر دوستانه و در نهایت پیشرفت علم برای اهداف غیرنظامی و مصالح عمومی در دنیا و در تمام ٢٢ رشته علمی ایجاد شده است. بورد مشاورین علمی این شبکه متشکل از دانشمندان یک درصد برتر تمام رشته های علمی که توسط ESI معرفی شده اند و برندگان جایزه نوبل است. هم اکنون با گذشت تنها ٢ ماه و نیم از آغاز فعالیت رسمی این شبکه بیش از یکصد دانشمند از سراسر دنیا در این بورد عضو هستند.

استارت آپ نقاشیم کد ویژه‌ای به نام USERN نیز برای همه مشتریان خود فراهم دیده که با وارد کردن آن در بخش کد تخفیف، یک محصول مشابه با خرید مشتری، به یک کودک دیگر داده می‌شود؛ به عنوان مثال اگر یک ماگ توسط مشتری خریداری شود، یک ماگ نیز به کودکان بیمار تعلق خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی