ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

bmw-wireless-charging (1)
خودرو

اولین اطلاعات از تکنولوژی شارژر بی سیم خودروهای برقی ب ام و

شارژر بی سیم باتری اتومبیل های الکتریکی، یکی از فناوری های مهمی به شمار می رود که می تواند صنعت حمل و نقل خودروهای برقی را تغییر دهد، چرا که روز به روز بر تعداد ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

شارژر بی سیم باتری اتومبیل های الکتریکی، یکی از فناوری های مهمی به شمار می رود که می تواند صنعت حمل و نقل خودروهای برقی را تغییر دهد، چرا که روز به روز بر تعداد چنین خودروهایی افزوده شده و فراگیر شدن شارژ بی سیم می تواند تا حد زیادی استفاده از آنها را راحت تر و آسان تر کند.

به منظور زمینه سازی ظهور فناوری شارژر بی سیم خودروها و انجام آزمایش های نهایی، کمپانی آلمانی ب ام و اخیرا تصمیم گرفته برنامه ای پایلوت را در کالیفرنیا اجرا کند. در این برنامه که بخشی از آن پیشتر در آلمان اجرا شده، از اتومبیل هیبریدی شارژی 530e استفاده می شود.

شارژر بی سیم خودروهای برقی ب ام و

سیستم شارژر بی سیم باواریایی ها از دو پد تشکیل یافته که یکی از این پدها روی زمین قرار داشته و دیگری در قسمت کف خودرو نصب شده است. وقتی که خودرو روی پد زمینی توقف پیدا می کند، یک میدان مغناطیسی ایجاد شده و پد موجود در زیر 530e باعث شارژ باتری خودرو با نرخ 3.2 کیلووات می شود. در صورت استفاده از شارژ بی سیم، پر شدن باتری 530e نیازمند 3.5 ساعت زمان خواهد بود.

شارژر بی سیم خودروهای برقی ب ام و

ب ام و بازده الکتریکی سیستم شارژ بی سیم خود را 85 درصد عنوان کرده است. با این حساب باید گفت شارژ خودرو از طریق این سیستم باعث هدر رفتن 15 درصد از الکتریسیته می شود.

به گفته خودروساز پیشگام آلمانی، سیستم ابداعی این کمپانی به طور مداوم اطراف خود را اسکن نموده و چنانچه عاملی خارجی و غیر مرتبط را شناسایی کند، فورا به طور خودکار خاموش می شود. این مکانیسم برای جلوگیری از مرگ اتفاقی حیوانات خانگی طراحی شده است.

bmw-wireless-charging (5)

برنامه پایلوت ب ام و در کالیفرنیا با شرکت 200 داوطلب اجرا خواهد شد. علاقه مندان به این برنامه باید ساکن کالیفرنیا بوده و برای دوره ای جدید 530e را اجاره کنند. پیش از ورود به این طرح ب ام و با پرسشنامه هایی شرایط محل سکونت داوطلبین را به منظور فراهم بودن امکان نصب شارژرها بررسی خواهد کرد.

bmw-wireless-charging (2)

ب ام و اعلام کرده نصب، نگهداری و جداسازی پدهای شارژ بی سیم برای شرکت کنندگان نهایی در این برنامه پایلوت کاملا رایگان خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی