ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رمز ارز ملی چین برای عرضه عمومی آماده شد

دولت چین که میانه خوبی با ارزهای دیجیتال مرسوم ندارد، امروز رمز ارز ملی خودش را به شکل رسمی رونمایی کرد. بانک خلق چین امروز خبر داد که ارز دیجیتال ملی این کشور پس از ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

دولت چین که میانه خوبی با ارزهای دیجیتال مرسوم ندارد، امروز رمز ارز ملی خودش را به شکل رسمی رونمایی کرد. بانک خلق چین امروز خبر داد که ارز دیجیتال ملی این کشور پس از حدود پنج سال تلاش، اکنون آماده عرضه است.

البته رمز ارز ملی چین همانند رمز ارز ملی دیگر کشورها، شباهت زیادی به دیگر ارزهای دیجیتال ندارد. «مو چانگچان» معاون بخش خدمات این بانک می گوید این پول مجازی از ساختار به مراتب پیچیده تری استفاده می کند.

رمز ارز ملی چین از ساختار دوسویه بهره می برد؛ در سطح بالا بانک خلق چین قرار دارد و دیگر بانک های اصلی این کشور در سطح دوم فعالیت می کنند تا بتوانند حجم عظیم اقتصاد این کشور را پوشش داده و به جمعیت بالای چین خدمت رسانی نمایند. این رمز ارز کاملاً روی بستر اصلی ارزهای دیجیتال یعنی بلاکچین کار نمی کند، چون این فناوری توان کافی برای انجام تراکنش های خرد در مقیاس بالا را ندارد.

کمپانی های بلاکچین

هنوز مشخص نیست که رمز ارز ملی چین چه زمانی به شکل عمومی عرضه می شود. با این حال چین انگیزه های زیادی دارد تا هرچه زودتر این پلتفرم را عمومی سازد. دولت چین مدتهاست که از رمز ارز ها شکایت دارد و می گوید این پول های مجازی باعث اختلال اقتصادی می شود، چون مردم پول واقعی را برای خرید این ارزهای مجازی هزینه می کنند. شاید رویکرد جدید چین بتواند ثبات را به بازار رمز ارز ها برگرداند.

از طرفی کاملاً قابل درک است که دولت تمامیت خواه چین بخواهد پلتفرم رمز ارز ملی خاص خود را داشته باشد و بتواند آن را کنترل کند. چین سال هاست که به دنبال کسب استقلال از فناوری های خارجی است و این پول مجازی می تواند گام منطقی بعدی آنها باشد. موفقیت چین برای عرضه و استفاده از رمز ارز ملی می تواند نقشه راه این فناوری را برای دیگر کشورهای علاقه مند، شفاف تر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی