ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

زیان خالص بیلیونر؛ رولزرویس کالینان تیونینگ منصوری با افت قیمت مواجه شد

نمایشگاه ژنو امسال با غوغای شرکت منصوری همراه بود. این تیونر پر آوازه دست پر به ژنو آمده و در غرفه آن مدل های ارتقا یافته متنوعی دیده می شدند. رولزرویس کالینان بیلیونر یکی از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

نمایشگاه ژنو امسال با غوغای شرکت منصوری همراه بود. این تیونر پر آوازه دست پر به ژنو آمده و در غرفه آن مدل های ارتقا یافته متنوعی دیده می شدند. رولزرویس کالینان بیلیونر یکی از این مدل ها بود که توانست نظر مثبت بازدیدکنندگان و نشریات خودرویی را به خود جلب کند.

رولزرویس کالینان تیونینگ منصوری

همانطور که پیشتر به اطلاعتان رساندیم، استفاده از رنگ دوگانه برای بدنه، بازنگری در طراحی دماغه خودرو و ورودی های بزرگ سپر، رینگ های عظیم 24 اینچی، گلگیرهای متورم، رکاب های جانبی، اگزوزهای دوگانه عقب و دیفیوزر عقب برخی از ویژگی های ظاهری کالینان بیلیونر هستند.

در داخل کابین کالینان بیلیونر بیشتر قسمت ها پوششی از چرم سفید رنگ دارند. بخش کناری صندلی های جلو و زیرآرنجی های صندلی های عقب هم با چرم کروکودیل پوشانده شده اند.

به غیر از نمای ظاهری و داخلی، مهندسین منصوری موتور 6.75 لیتری V12 و توئین توربوی این شاسی بلند انگلیسی را نیز ارتقا داده و قدرت آن را با 39 واحد افزایش به 602 اسب بخار رسانده اند، گشتاور نیز با 100 واحد افزایش به رقم 950 نیوتن متر رسیده است.

منصوری اعتقاد دارد کالینان بیلیونر صفر تا صد را در زمانی زیر 5 ثانیه محقق نموده و می تواند به نهایت سرعت 280 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. از این خودرو تنها 13 دستگاه با قیمت پایه 785 هزار یورو (معادل تقریبا 878 هزار دلار) توسعه یافته است.

اما نکته عجیب اینکه یکی از 13 دستگاه کالینان بیلیونر تیون شده توسط منصوری سر از سایت mobile.de در آورده و در این مارکت آنلاین به فروش گذاشته شده است.

اکانتی که رولزرویس کالینان بیلیونر را به فروش گذاشته، ظاهرا متعلق به یکی از نمایشگاه هایی است که در زمینه خرید و فروش مدل های رده بالا و فوق گرانقیمت فعالیت می کند.

14a63152-rolls-royce-cullinan-billionaire-mansory-tuning-6

برای این شاسی بلند تیونینگ شده قیمتی برابر با 648,500 یورو (726,799 دلار) تعیین شده است. از آنجایی که نسخه استاندارد رولزرویس کالینان قیمت پایه ای برابر با 325 هزار دلار دارد، نمی توان قیمت بیلیونر را برای خریداران وسوسه کننده دانست. علاوه بر این پس از سفارش، روند تحویل خودرو به خریدار حدود دو ماه زمان خواهد برد که آن هم یک نکته منفی به حساب می آید.

872f4c40-rolls-royce-cullinan-billionaire-mansory-tuning-10

اما موضوع قابل توجه دیگر افت قیمت چشمگیر این خودرو در عرض تنها چند ماه است. با یک تفریق ساده معلوم می شود که کالینان بیلیونر در مدت تقریبی پنج ماه 137 هزار یورو افت قیمت را تجربه کرده است. بد نیست اشاره کنیم با این رقم یا کمی مبلغ بیشتر می توان اتومبیل های جذاب و هیجان انگیزی چون مرسدس GT-R AMG و آکیورا NSX را خریداری نمود.

 

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی