ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

رژیم غذایی گیاهی احتمال مرگ ناشی از سکته قلبی را تا 32 درصد کاهش می‌دهد

انجمن قلب آمریکا در پژوهشی جدید اثرات رژیم غذایی گیاهی بر سلامت قلب عروقی را مورد بررسی قرار داده است. نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی متشکل از مواد گیاهی در تقویت ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

انجمن قلب آمریکا در پژوهشی جدید اثرات رژیم غذایی گیاهی بر سلامت قلب عروقی را مورد بررسی قرار داده است. نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی متشکل از مواد گیاهی در تقویت سلامت قلب و کاهش مرگ زودرس ناشی از حملات قلبی نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

رژیمی که انجمن قلب امریکا در تحقیق خود به بررسی آن پرداخته در واقع به صورت کامل فراورده‌های حیوانی را حذف نمی‌کند بلکه مقادیر آن را با جایگزینی و اولویت بخشی به خوراک گیاهی به کمترین حد ممکن می‌رساند.

محققان بیش از 10 هزار میانسال را در آمریکا که در زمان پیوستن به این تحقیق مبتلا به هیچگونه بیماری قلبی عروقی نبودند مورد بررسی قرار داد. در این بررسی غذاهایی که افراد می‌خوردند و نسبت غذاهای گیاهی مصرفی آن‌ها به نسبت فراورده‌های حیوانی در برنامه غذایی‌شان مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج به دست آمده نشان می‌داد امکان مرگ بر اثر حمله قلبی عروقی برای افرادی که رژیم غذایی‌شان بیشتر متشکل از مواد گیاهی بود 32 درصد کمتر بوده و 16 درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند. علاوه بر این مشخص شد که این افراد نسبت به گروه مقابل با احتمال 25 درصد کمتر در معرض ریسک مرگ با عوامل مختلف قرار داشتند.

رژیم غذایی گیاهی

با اینکه نتایج این تحقیق امیدوارکننده است اما به عقیده محققان تمام رژیم‌های غذایی بر پایه فراورده‌های گیاهی این اثربخشی را ندارند. تأثیرات این رژیم غذایی در افرادی دیده می‌شود که از غذاهای گیاهی سالم استفاده می‌کنند چرا که بسیاری از مواد گیاهی فراوری شده در بازار از سلامت کافی برخوردار نیستند.

مقام ارشد انجمن قلب آمریکا در این رابطه توصیه کرده که افراد از رژیم غذایی گیاهی که در زمینه مواد مغذی غنی بوده و تا حد ممکن قند اضافی، نمک، کلسترول و چربی‌های ترانس و اشباع کمی داشته باشد استفاده کنند. برای مثال سیب‌زمینی سرخ کرده یا پیتزای بروکلی غذاهای گیاهی به شمار می‌آیند اما از لحاظ وجود مواد مغذی ضعیف بوده و مقادیر زیادی نمک دارند. غذاهای فراوری نشده مثل میوه‌های تازه، سبزیجات و غلات انتخاب‌های مناسبی برای یک رژیم غذایی گیاهی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی