ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هک کامپیوتر مک از فاصله 90 متری به کمک کابل جدید O.MG

یک محقق امنیتی توانست با دستکاری کابل لایتنینگ آیفون کنترل یک کامپیوتر مک را از راه دور در دست بگیرد. اوایل امسال یک پژوهشگر امنیتی به نام «مایک گرور» (Mike Grover) کابل O.MG را معرفی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰

یک محقق امنیتی توانست با دستکاری کابل لایتنینگ آیفون کنترل یک کامپیوتر مک را از راه دور در دست بگیرد.

اوایل امسال یک پژوهشگر امنیتی به نام «مایک گرور» (Mike Grover) کابل O.MG را معرفی کرد. او مدعی شده بود بوسیله این کابل می توان از راه دور کنترل گوشی های هوشمند را به دست گرفت. حالا او در همایش دفکان (Def Con) اطلاعات بیشتری را از قابلیت های این کابل در اختیار کاربران قرار داده است:

«این کابل در ظاهر شبیه یک کابل معمولی است؛ حتی کامپیوتر هم نمی تواند دستکاری بودن آن را تشخیص بدهد. ولی هکر می تواند به کمک آن از راه دور کامپیوتر مک را کنترل کند.»

این کابل شباهت بسیار زیادی با کابل اصلی دارد و هکر می تواند به راحتی آن را با کابل اصلی قربانی تعویض کرده یا به او هدیه دهد.

لایتنینگ

درون این کابل یک تراشه کوچک جاسازی شده که اجازه کنترل کردن آن را می دهد. زمانی که قربانی کابل را به کامپیوتر مک متصل می کند، یک هات اسپات وای فای ساخته می شود و هکر می تواند از طریق آن کامپیوتر قربانی را کنترل کند. در صورت نیاز می توان بعد از عملیات هک، تراشه را از راه دور از بین برد تا هیچ ردی از اقدامات خرابکارانه باقی نماند.

هکرها می توانند به کمک این کابل تا فاصله 90 متری کامپیوتر مک را هک کنند. می توان این مسافت را به کمک یک آنتن افزایش داد. گرور در مصاحبه ای توضیح داد که می توان کاری کرد تا کابل در نقش کلاینت شبکه اینترنت بیسیم ظاهر شود؛ در اینصورت مانع مسافت از میان برداشته می شود.

گرور قصد دارد کابل O.MG را از طریق کمپانی Hak5 به فروش برساند. این کابل و ابزارهای مربوط به آن در حال حاضر برای مشتریان رویداد دفکان به قیمت 200 دلار قابل خریداری است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Schumacher
    Schumacher | ۲۷ مرداد ۱۳۹۸

    شیپیل??????

  • M.Gh
    M.Gh | ۲۲ مرداد ۱۳۹۸

    خدا رحم کنه

    • طاووس
      طاووس | ۲۲ مرداد ۱۳۹۸

      چیزی تو لپ‌تاپت داری

مطالب پیشنهادی