ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

موتور راکت فضاپیمای اوریون آزمایش سختی را پشت سر گذاشت [تماشا کنید]

موتور اصلی راکت فضاپیمای اوریون ناسا به تازگی آزمایش مهمی را با موفقیت پشت سر گذاشت. این فضاپیما قرار است سال 2020 و به عنوان قسمتی از پروژه «آرتمیس» برای بازگشت به ماه مورد استفاده ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

موتور اصلی راکت فضاپیمای اوریون ناسا به تازگی آزمایش مهمی را با موفقیت پشت سر گذاشت. این فضاپیما قرار است سال 2020 و به عنوان قسمتی از پروژه «آرتمیس» برای بازگشت به ماه مورد استفاده قرار گیرد.

5 آگوست (14 مرداد) سامانه پیشران فضاپیمای اوریون (Orion) ناسا در آزمایشی به مدت 12 دقیقه روشن ماند. این آزمایش نشان داد اگر موتور برودتی (ICPS) راکت نتواند فضاپیما را در مسیر برنامه ریزی شده قرار دهد، سیستم پیشران توانایی رساندن فضاپیما به مدار ماه را دارد.

در این آزمایش مهندسین ناسا علاوه بر آزمایش موتور اصلی راکت اوریون، هشت ژنراتور آن را هم روشن و تست کردند. در طول این آزمایش، خروجی موتور توسط مهندسین ناسا کم و زیاد می شد تا نحوه تصحیح موقعیت و توان سامانه پیشران سنجیده شود.

گفتنی است در صورتی که موتور اصلی راکت اوریون نتواند طبق برنامه ریزی فضاپیما را در مسیر معین شده به ماه برساند، ماژول فضاپیما زودتر از آن جدا شده و با روشن کردن چندین راکت کوچک در مداری پایین تر مستقر خواهد شد.

ناسا قصد دارد با فضاپیمای اوریون انسان را به ماه بازگرداند

اگر فضاپیما نتواند طبق برنامه ریزی اصلی به ماه رسیده و در مداری پایین تر مسقر شود، تیم کنترل کننده و سرنشینان فضاپیما می توانند مسیر دیگری را برای سفر به ماه انتخاب کنند. ماژول فضاپیمای اوریون، مهم ترین قسمت این فضاپیماست و علاوه بر تامین انرژی سفر و نیازمندی های سرنشینان، می توان به کمک آن در فضا حرکت کرد. بنابراین اطمینان از سالم رسیدن آن اهمیت زیادی دارد.

ناسا طبق دستور مستقیم کاخ سفید قصد دارد تا سال 2024 انسان را به ماه بازگرداند. این مأموریت که «آرتمیس» نام گرفته قرار است اولین زن تاریخ را هم روی سطح ماه فرود بیاورد. امنیت سرنشینان و سالم رسیدن فضاپیما به مقصد، از مهم ترین چالش های پیش و روی ناسا در این پروژه گرانقیمت هستند و این سازمان قصد دارد با این آزمایشات به این اهداف دست یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • CANOPUS
    CANOPUS | ۲۱ مرداد ۱۳۹۸

    تست اخیر برای بخش سرویس ماژول بود که هرچند در تجهیزات ناسا انجام شد ، اما ساخت اسا هست نه ناسا
    https://en.wikipedia.org/wiki/Orion_service_module

مطالب پیشنهادی