ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

زیباترین خودرو مسابقه ای بی ام و به حراج گذاشته می شود

با نزدیک شدن به فصل حراج خودروهای تاریخی و کلاسیک، تنور خبرهای مرتبط به آن ها داغ تر شده است. براساس جدیدترین خبرهای این حوزه یک خودرو مسابقه ای تاریخی بی ام و در حراجی ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

با نزدیک شدن به فصل حراج خودروهای تاریخی و کلاسیک، تنور خبرهای مرتبط به آن ها داغ تر شده است. براساس جدیدترین خبرهای این حوزه یک خودرو مسابقه ای تاریخی بی ام و در حراجی مونته ری RM Sotheby که چندی دیگر در کالیفرنیا آمریکا برگزار می شود به حراج گذاشته خواهد شد.

در همین راستا خودرو 3.5 لیتری CSL IMSA که در سال 1974 توسط بی ام و برای رقابت های سطح 5 موسوم به Group 5 ساخته شده است به حراج گذاشته خواهد شد. این خودرو یکی از 5 نمونه CSL تولید شده توسط بی ام و است. از این 5 خودرو 4 دستگاه به طور مستمر در مسابقات اتومبیل رانی شرکت کرده اند. این خودرو به دلیل ظاهر خاصش در آن سال ها لقب “batmoblie” گرفته بود.

از نظر تاریخی اولین مسابقه ای که CSL در آن شرکت کرد مسابقات 24 ساعته دیتونا 1975 بود که به دلیل مشکل فنی در بخش موتور از رقابت باز ماند. گرچه بی ام و در مسابقه 12 ساعته سبرینگ نیز با این خودرو شرکت کرد و برنده آن شد.

این مهم به لطف تلاش های غیرقابل وصف راننده آن یعنی برایان ردمن ممکن شد که 7 ساعت به تنهایی پشت فرمان این خودرو قرار گرفت. در ادامه این بی ام و در رقابت 6 ساعته سیلورستون نیز پیروز شده و در سال 1978 میلادی در پیست لاگونا سکا هم رکورد جدیدی از خود به ثبت رساند.

این خودرو که از شاسی ای به شماره 987 بهره می برد به واسک پولاک یک نماینده معروف در کالیفرنیا جنوبی فروخته شد. با مرگ واسک در سال 1997 میلادی CSL IMSA به مالک فعلی آن هنری اشمیت نماینده بی ام و در سانفرانسیکو فروخته شد. او نیز با بی ام و  خود در اکثر برنامه های مربوط به خودروهای کلاسیک مسابقه ای شرکت کرد. در هر صورت طبق پیش بینی ها ارزش حراجی این خودرو بین 1.5 تا 2.2 میلیون دلار خواهد بود.

مالک خوش شانس بعدی سومین فرد به غیر از شرکت بی ام و خواهد بود که دستانش به این CSL IMSA می رسد. علاوه بر خودرو مدارک ارزشمند FIA، مقالات ارزشمند دست نویس قهرمانی های این خودرو در رقابت های سال 1975 میلادی، عکس های قدیمی و...نیز به مالک بعدی تحویل داده خواهد شد.

بی ام و

بی ام و در سال 2015 یک مدل Hommage برای یادآوری و ادای احترام به این خودرو را بر پایه فن آوری روز این شرکت به معرض نمایش درآورد. پیش از این در خبری از حراج مک لارن F1 GTR در همین حراجی نوشته بودیم که می توانید در اینجا آن را مطالعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی