ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیسبوک
تکنولوژی

اف‌بی‌آی در پی جمع‌آوری انبوه داده از شبکه‌های اجتماعی

اف‌بی‌آی قصد دارد به منظور مقابله با تهدیدات، اقدامات تندتری در راستای نظارت بر پلتفرم های شبکه های اجتماعی انجام دهد. انتظار می رود این اقدامات درگیری های بیشتر اف‌بی‌آی و شبکه های اجتماعی و ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

اف‌بی‌آی قصد دارد به منظور مقابله با تهدیدات، اقدامات تندتری در راستای نظارت بر پلتفرم های شبکه های اجتماعی انجام دهد. انتظار می رود این اقدامات درگیری های بیشتر اف‌بی‌آی و شبکه های اجتماعی و نیز زیر سوال رفتن سیاست های حریم شخصی را به دنبال داشته باشد.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، پلیس فدرال ایالات متحده به دنبال دریافت پیشنهادهایی از سوی شرکت های ثالثی است که راهکارهایی برای استخراج انبوه اطلاعات عمومی از فیسبوک، توئیتر و دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی را ارائه می دهند. به گفته این سازمان داده های جمع آوری شده برای شناسایی و نظارت بر تهدیدات علیه ایالات متحده و منافع آن کاربرد خواهد داشت. گفته شده که این درخواستِ پیشنهاد چندین هفته قبل از تیراندازی های اخیر در تگزاس و اوهایو ارائه شده اند.

اف‌بی‌آی درخواست کرده که اطلاعات کامل افراد مورد علاقه پروفایل ها و نیز وابستگی آنها به گروه ها یا سازمان ها جمع آوری شود تا به این ترتیب بتوان کاربران را بر اساس نزدیکان آنها و کلید واژه های جستجو شده ردیابی کرد. شرکت ها هم می توانند تا 27 آگوست (5 شهریور ماه) پیشنهادات خود را ارائه کنند.

فیسبوک
پیش از این دونالد ترامپ هم از شبکه های اجتماعی گلایه کرده و خواستار توسعه ابزارهایی شده بود که تیراندازها را پیش از ارتکاب جرم در شبکه های اجتماعی شناسایی کنند.

اف‌بی‌آی معتقد است که این گونه ابزارها در هماهنگی با راهکارهای حفاظت از حریم شخصی و آزادی های مدنی هستند. اما وقتی نام ها، تصاویر و شماره های شناسایی که به طور انبوه جمع آوری شده اند با مجموعه داده هایی از منابع دیگر ترکیب شوند دقیقاً برعکس آنچه اف‌بی‌آی می گوید اتفاق خواهد افتاد.

اف‌بی‌آی از پاسخ به گزارش وال استریت ژورنال خودداری نموده اما سخنگوی توییتر اعلام کرده که ممنوعیت هایی برای جلوگیری از استفاده داده ها با هدف نظارت یا هر هدف مغایر با انتظارات منطقی کاربران از حریم خصوصی، وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • عزراییل
    عزراییل | ۲۲ مرداد ۱۳۹۸

    هر کشوری با هرسیاستی که باشه حق نداره حریم خصوصی کاربراشو نقض کنه. توصیه من اینه از واتساپ مهاجرت کنید و سیگنال نصب کنید که امنیت بالایی داره حتی خود اسنودن توصیه می کنه

    • molavy
      molavy | ۲۲ مرداد ۱۳۹۸

      آمریکا حق داره، چون آقای دنیا است ، البته داره کم کم آغا میشه

مطالب پیشنهادی