ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بالونگ 5000
تکنولوژی

انتشار گزارشی جدید از نقاط ضعف چیپ 5G موبایل هواوی

شرکت تحقیقاتی IHS Markit اخیراً بررسی های گسترده ای روی 6 گوشی سازگار با شبکه های مخابراتی 5G را انجام داده و نگاهی به داخل آنها انداخته است. بر اساس این بررسی ها مشخص شده که ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

شرکت تحقیقاتی IHS Markit اخیراً بررسی های گسترده ای روی 6 گوشی سازگار با شبکه های مخابراتی 5G را انجام داده و نگاهی به داخل آنها انداخته است. بر اساس این بررسی ها مشخص شده که مودم 5G هواوی بزرگتر و گران قیمت تر از رقبا است و کارایی پایین تری هم دارد.

چیپست کایرین 980 هواوی با مودم سازگار با شبکه های مخابراتی نسل دوم، سوم و چهارم همراه شده اما مودم 5G بالونگ 5000 این شرکت که به عنوان یک بخش جداگانه به دستگاه ها اضافه می شود فضای زیادی اشغال کرده و در عین حال مودم 4G اصلی چیپست را بلا استفاده خواهد کرد.

بالونگ

تعبیه کردن دو چیپ مودم در یک دستگاه نه تنها از نظر مصرف انرژی و فضا نا کارآمد است بلکه هزینه بیشتری را هم به تولید کننده گوشی تحمیل می کند. علاوه بر این باید اشاره کنیم که چیپ 5G بالونگ 5000 به تنهایی در حدود 50 درصد بزرگتر از چیپ کوالکام X50 5G است و همچنین نیاز به پشتیبانی میزان بسیار زیاد 3 گیگابایت رم دارد. در کنار تمام این موارد باید عدم پشتیبانی از طیف باند میلی متری 5G را نیز به محدودیت های بالونگ 5000 اضافه کرد.

IHS Markit انتظار دارد در قدم بعدی (تا سال 2020) تمامی فناوری های نسل دوم تا پنجم در چیپست گوشی های هوشمند یکپارچه شود. در این صورت هزینه های قطعه های اضافی به میزان زیادی کاهش می یابد و نیازی به رم مودم و چیپ مدیریت انرژی جداگانه برای چیپ 5G نخواهد بود. در حال حاضر مدیاتک چنین چیپی را معرفی کرده که قرار است سال 2020 به دستگاه ها راه پیدا کنند البته این چیپ فاقد پشتیبانی از طیف میلی متری است. رقبای دیگر اما در تلاش هستند پشتیبانی از فرکانس های زیر 6 گیگاهرتز را در کنار امواج میلی متری با فرکانس بالاتر در یک چیپ تعبیه کرده و در سال 2020 روانه بازار کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی