ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپ‌های معروف نقشه و مسیریابی همچنان فاقد قابلیت نمایش تقاطعات ریلی هستند

بر اساس گزارشی جدید اپل، گوگل، مایکروسافت و کمپانی‌های دیگر تکنولوژی پیشنهادات مقامات فدرال در بخش ایمنی را نادیده گرفته و اضافه کردن تقاطعات ریلی با خیابان‌ها به نقشه‌های دیجیتال خود را همچنان پشت گوش ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

بر اساس گزارشی جدید اپل، گوگل، مایکروسافت و کمپانی‌های دیگر تکنولوژی پیشنهادات مقامات فدرال در بخش ایمنی را نادیده گرفته و اضافه کردن تقاطعات ریلی با خیابان‌ها به نقشه‌های دیجیتال خود را همچنان پشت گوش می‌اندازند.

بعد از تصادف یک کامیون با قطار که سال 2016 در کالیفرنیا رخ داد و باعث کشته شدن یک مهندس و زخمی شدن چندین نفر دیگر شد، اضافه کردن تقاطعات ریلی به نقشه‌ها از طرف ستاد ملی ایمنی حمل و نقل آمریکا (NTSB) پیشنهاد شد. با این حال از آن زمان تا به حال شرکت‌های بزرگ ارائه کننده نقشه‌های الکترونیکی از اعمال این تغییرات و به روزرسانی نقشه‌هایشان سرباز زده‌اند.

تقاطعات ریلی

سخنگویان اپل، گوگل و مایکروسافت بعد از ارائه این پیشنهاد ایمنی از ابراز نظر آنی خودداری کردند. گوگل بالاخره در سال 2017 به این پیشنهاد پاسخ داده و اعلام کرد که ارائه این اطلاعات اضافه در نقشه ممکن است باعث گیج شدن کاربران و عدم توانایی آن‌ها در استفاده از قابلیت‌های گوگل مپس شود.

این سهل‌انگاری شرکت‌ها، حامیان امنیت را خشمگین کرده است. به گفته آن‌ها سالیانه 100ها نفر در آمریکا به خاطر وقوع تصادفات در این تقاطع‌‌ها کشته می‌شوند و در صورتی که محل این گذرها در نقشه‌ها و سرویس‌های GPS مشخص شود خطر بروز این تصادفات مرگبار تا حد قال توجهی کاهش خواهد یافت.

فعلا تنها کمپانی که پاسخی برای این مساله ارائه کرده شرکت هلندی TomTom است که ادعا کرده بیش از 10 سال پیش تقاطع گذرهای ریلی را به نقشه خود اضافه کرده است.

بقیه اپلیکیشن‌های نقشه و مسیریابی هم اقداماتی هرچند کوچک در این راستا انجام داده‌اند. مثلا Waze در صورت عبور قطار از یک تقاطع ریل و خیابان آن را به صورت مسیر پر ترافیک نمایش داده و برای هدایت کاربر مسیر دیگری را انتخاب می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۲۲ مرداد ۱۳۹۸

    تو ویز من امروز چیزی شبیه به خط راه اهن دیدم یا لاعقل برداشتم این بود که راه اهن نشون میده

مطالب پیشنهادی