ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیستم صوتی تصویری خودروی سونی با نمایشگر 9 اینچی معرفی شد

درست بعد از عرضه آپدیت‌های مهم Android Auto و بهبودهای CarPlay برای iOS 13، سونی هم مدل به روزرسانی شده گیرنده داخل خودرو خود با نام XAV-AX8000 را معرفی کرد. این گیرنده خودرو امکان نصب ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

درست بعد از عرضه آپدیت‌های مهم Android Auto و بهبودهای CarPlay برای iOS 13، سونی هم مدل به روزرسانی شده گیرنده داخل خودرو خود با نام XAV-AX8000 را معرفی کرد. این گیرنده خودرو امکان نصب نمایشگر متحرک را برای رانندگان فراهم می‌کند.

علاوه بر این XAV-AX8000 از نمایشگر 8.95 اینچی استفاده می‌کند که نسبت به مدل قبلی یعنی XAV-AX5000 هم بزرگتر شده و هم تنها به یک فضای DIN (فضای درنظر گرفته شده برای نصب ضبط و رادیوهای معمولی ماشین) برای نصب نیاز دارد. این مشخصه آخر گیرنده جدید سونی را برای نصب در طیف وسیعی از خودروها به گزینه مناسبی تبدیل می‌کند.

با این مونتاژ جدید می‌توان نمایشگر را به صورت متمایل درآورد یا ارتفاع و عمق قرارگیری آن را تنظیم کرد. با این روش سونی در واقع امکان نصب یک نمایشگر بزرگ را برای خوردوهای معمولی‌تر با فضای کمتر نیز فراهم کرده است.

گیرنده خودرو

گیرنده XAV-AX8000 قابلیت استفاده از Carplay و Android Auto را با یواس‌بی خواهد داشت و روی هر دو پلتفرم قابلیت کنترل صوتی برای آن فراهم شده است. سونی قصد دارد با یک آپدیت فرم‌ور قابلیت پشتیبانی از پلتفرم  Abalta's WebLink را هم اراده دهد. با این پلتفرم کاربران اندروید و iOS میتوانند برخی از اپ‌های اسمارت‌فون‌ها مثل یوتیوب که در Android Auto و Carplay  پشتیبانی نمی‌شوند را روی نمایشگر سیستم سرگرمی/اطلاع‌رسانی (infotainment) خودروی خود اجرا کنند.

در بخش صوتی XAV-AX8000 از یک تقویت‌کننده داخلی 4 کاناله که هرکدام 55 وات قدرت دارند اتصال بلوتوث و فرمت‌های کدک SBC و AAC استفاده می‌کند. خودروهایی که دوربین‌های به سمت عقب دارند هم می‌توانند به این گیرنده متصل شوند.

این گیرنده خودرو 600 دلار قیمت‌گذاری شده و در نگاه اول چنین قیمتی برای یک سیستم infotainment زیاد به نظر می‌رسد. با این حال گیرنده جدید سونی  در مقایسه با محصولاتی مثل  Alpine iLX-F309 Halo 9 که 1000 دلار قیمت‌گذاری شده مقرون به صرفه‌تر است. سونی قرار است این محصول را دی ماه سال جاری در آمریکا عرضه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی