ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نامگذاری آیفون
تکنولوژی

ترامپ تعرفه واردات مک‌بوک و آیفون را به تعویق انداخت

ظاهراً جنگ تجاری ایالات متحده و چین به این زودی ها قرار نیست تمام شود. قرار است تعرفه واردات 10 درصدی بر ساعت های هوشمند، گجت های ردیاب سلامت، اسپیکرهای هوشمند و هدفون های بلوتوث ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

ظاهراً جنگ تجاری ایالات متحده و چین به این زودی ها قرار نیست تمام شود. قرار است تعرفه واردات 10 درصدی بر ساعت های هوشمند، گجت های ردیاب سلامت، اسپیکرهای هوشمند و هدفون های بلوتوث از اول سپتامبر (10 شهریور) اجرا شود. البته دولت اعلام کرده که اعمال تعرفه جدید بر بیشتر محصولات الکترونیکی مصرفی از جمله گوشی های هوشمند، لپتاپ ها، کنسول های بازی، مانیتورهای کامپیوترها، برخی کفش ها و لباس ها و بعضی از اسباب بازی ها را تا 15 دسامبر (24 آذر) به تعویق انداخته است.

تعرفه های 10 درصدی بر 300 میلیارد دلار کالای چینی اعمال خواهد شد. اپل از شرکت هایی است که چنین تعرفه ای برایش گران تمامی می شود؛ چرا که کمپانی ساکن کوپرتینو برای تولید هوم پاد، ایرپاد و اپل واچ وابستگی فراوانی به تولید کننده های چینی دارد. این در حالی است که اعمال تعرفه جدید بر چنین کالاهایی سال گذشته میلادی و به دنبال درخواست تولید کنندگان از دولت، به تعویق افتاده بود.

تعرفه واردات

اما مک بوک ها و آیفون ها حداقل تا 24 آذر ماه از تعرفه های جدید در امان خواهند بود. همین موضوع موجب شد ارزش سهام اپل در بعد از ظهر دیروز رشدی 4 درصدی را تجربه کند. این موضوع تا حدودی برای اپل خوشایند خواهد بود چرا که قبلاً این شرکت از انتقال هزینه بر دوش مصرف کنندگان گفته بود و درخواست معافیت عوارض برای قطعات مک بوک پرو را ارائه کرده بود. البته ترامپ هم قول رد این درخواست را داد و معتقد بود مصرف کنندگان به سادگی افزایش 10 درصدی قیمت آیفون را هم تحمل خواهند کرد.

پیش از این تعرفه ای 25 درصدی بر مجموعه ای کوچکتر از کالاها اعمال شده بود.دولت ترامپ همچنین اعلام کرده که برای برخی کالاهای خاص از جمله محصولات مرتبط با سلامت، ایمنی و امنیت ملی تعرفه ها حدف خواهند شد.

ظاهراً اپل در حدود یک سال است که تعرفه ها را زیر نظر دارد و گزارش شده که در پی بررسی انتقال کارخانه ها به خارج از چین است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۳ مرداد ۱۳۹۸

    با گرون شدن آیفون و مک در آمریکا بازم ایرانی‌ها دنبال خرید دیوایس با پارت نامبر آمریکا هستن؟ ?

مطالب پیشنهادی