ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اروپا می تواند انرژی کل زمین را از طریق توربین های بادی تأمین کند

تحقیقی جدید که توسط دانشگاه Aarhus دانمارک، دانشکده تجارت دانشگاه سلطنتی لندن و موسسات دیگر انجام شده نشان می‌دهد که بر خلاف تصور رایج، کره زمین گنجایش کافی برای ساخت توربین های بادی و تأمین انرژی ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

تحقیقی جدید که توسط دانشگاه Aarhus دانمارک، دانشکده تجارت دانشگاه سلطنتی لندن و موسسات دیگر انجام شده نشان می‌دهد که بر خلاف تصور رایج، کره زمین گنجایش کافی برای ساخت توربین های بادی و تأمین انرژی مورد نیاز کل جمعیت جهان را دارد.

منابع انرژی تجدیدپذیر مثل انرژی باد در سال‌های اخیر مورد توجه زیادی قرار گرفته‌اند، اما به نظر می‌رسد کره زمین گنجایش کافی برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم راه‌اندازی این نوع از انرژی را ندارد و بنابراین نمی‌شود آن‌ها  را جایگزین قابل اتکایی برای منابع متداول تأمین انرژی به حساب آورد.

اما تحقیق جدید به عکس این موضوع اشاره می‌کند. در این پژوهش آمده که تنها زمین‌های در دسترس قاره اروپا می‌تواند فضای کافی برای احداث تعداد مناسبی از توربین های بادی را در اختیارمان بگذارد که قادر به تأمین انرژی جمعیت کل کره زمین باشند. بر اساس این نتایج تقریبا 4.9 میلیون کیلیومتر مربع، یعنی 46 درصد از زمین‌های اروپا می‌تواند برای ساخت مزارع بادی مورد استفاده قرار بگیرد. این زمین‌ها مناطق مسکونی یا مناطق نزدیک به آن‌ها، نواحی حفاظت شده و مناطق کوهستانی که ساخت و ساز در آن‌ها سخت است را شامل نمی‌شود.

توربین های بادی

با این حساب از این زمین‌ها می‌توان برای ساخت 11.6 میلیون توربین بادی و تولید 52.5 تراوات انرژی الکتریکی استفاده کرد. این مقدار نه تنها برای تأمین انرژی کل جمعیت زمین کافی است بلکه می‌تواند نیاز انرژی تمام بخش‌ها را از الان تا سال 2050 فراهم کند.

این زمان می‌تواند برای یافتن راه‌های جدید به منظور بهینه سازی انرژی باد کافی باشد. علاوه بر این در چنین مدت زمانی می‌توان به توسعه منابع دیگر انرژی‌های تجدیدپذیر و پایین آوردن مصرف هم فکر کرد.

اینکه دولت‌های جهان علاقه‌ای به نتایج این تحقیق نشان می‌دهند یا خیر در آینده مشخص می‌شود اما به هر حال آمار ارائه شده اعجاب‌انگیز به نظر می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۴ مرداد ۱۳۹۸

    همه جای اروپا توربین می نن اونوقت هرجا وایسی یکی میگه برید کنار بزارید باد بیاد،

  • Hosein Narouie
    Hosein Narouie | ۲۳ مرداد ۱۳۹۸

    نفت میمونه رو دستمون؟؟ ???

مطالب پیشنهادی