ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شکایت چندین سرویس کاریابی آنلاین از گوگل به خاطر فعالیت‌های انحصارطلبانه

گوگل دوباره به خاطر انحصارطلبی به مشکل خورده و این بار گزارش شده که 23 سرویس کاریابی آنلاین از این شرکت شکایت کرده‌اند. به گزارش رویترز این وبسایت‌ها نامه‌ای به کمیسیون اروپا فرستاده و در ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

گوگل دوباره به خاطر انحصارطلبی به مشکل خورده و این بار گزارش شده که 23 سرویس کاریابی آنلاین از این شرکت شکایت کرده‌اند.

به گزارش رویترز این وبسایت‌ها نامه‌ای به کمیسیون اروپا فرستاده و در آن شکایت خود را از گوگل اعلام می‌کنند. آن‌ها اعلام کرده‌اند که گوگل از برتری خود در بازار برای ترویج وبسایت‌های جستجوی شغلی خود استفاده می‌کند.

گوگل در سال 2017 شغل‌ها را هم به بخش جستجوی خود اضافه کرد و پس از راه‌اندازی آن در آمریکا، در سال 2018 آن را برای انگلستان هم عرضه کرد. قابلیت‌هایی مثل سادگی و گنجاندن حقوق‌ها در اطلاعات شغلی این سرویس را به گزینه مناسبی برای کاربران تبدیل کرده است.

سرویس کاریابی

مشکل اینجاست که کمپانی‌های کوچکتر در حوزه جستجوی مشاغل، ادعا می‌کنند که فعالیت‌های گوگل انحصارطلبانه است. در نامه‌ای که به عضو هیئت رقابت فرستاده شده آن‌ها بیان کرده‌اند که برتری گوگل در حوزه جستجو برای این شرکت مزایای ناعادلانه و حتی غیر قانونی در برابر سایر شرکت‌های فعال در این حوزه می‌دهد و این شرکت‌ها برای باقی ماندن در رقابت مجبور به اختصاص هزینه‌های کلان برای بازاریابی هستند.

از آن طرف گوگل هیچ خرج اضافه‌ای برای بازاریابی سرویس کاریابی خود ندارد و کاربران را به راحتی به سمت آن هدایت می‌کند.

کمیسیون اروپا پیشتر هم گوگل را به خاطر اعمال سواستفاده‌گرانه تبلیغاتی 1.7 میلیارد دلار جریمه کرده بود. علاوه بر این گوگل مجبور شد مرورگرهای جایگزینی برای گوگل گروم در اندروید پیشنهاد کند. در یک مورد دیگر غول جستجوی دنیا به خاطر ترویج سرویس‌های خرید خودش در نتایج جستجو، 2.7 میلیارد دلار جریمه شده بود.

اگر کمیسیون رقابت به شکایت این شرکت‌ها پاسخی ندهد قدم بعدی آنها ارسال یک شکایت رسمی علیه گوگل خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی