ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

geely-emgrand-ev450-1
خودرو

علت کاهش فروش خودروهای چینی در بازار چیست؟

با تصمیم دولت چین، خودروسازان داخلی این کشور در سال های اخیر به سمت تولید هر چه بیشتر مدل های هیبریدی و برقی سوق داده شده اند. اگر چه اتخاذ چنین تصمیمی جالب و آینده نگرانه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

با تصمیم دولت چین، خودروسازان داخلی این کشور در سال های اخیر به سمت تولید هر چه بیشتر مدل های هیبریدی و برقی سوق داده شده اند. اگر چه اتخاذ چنین تصمیمی جالب و آینده نگرانه به نظر می رسد، اما ظاهرا نتیجه آن چنان که می بایست خوب از آب در نیامده است. طبق آخرین آمارهای منتشر شده، خودروهای چینی در بازار داخلی به لحاظ فروش وضعیت مناسبی نداشته و در حال از دست دادن سهم خود هستند. به عنوان نمونه جیلی که یکی از برندهای مطرح چینی محسوب می شود، در جولای گذشته برای چهارمین ماه متوالی بیش از 20 درصد افت فروش را تجربه کرده است.

این اتفاق در حالی رخ داده که شتاب رشد اقتصادی چین نیز کمی کندتر شده و از 6.6 درصد در سال 2018 به 6.2 درصد در سه ماهه دوم سال 2019 تنزل یافته است.

خودروهای چینی

به گزارش نشریه Autonews اروپا، خودروسازان چینی اکثرا با تولید سدان ها و کراس اوورهای کامپکت و کوچک تر از کامپکت خواهان جذب مشتریان کم درآمد هستند، حال آنکه این افراد به احتمال زیاد دیگر به دنبال صرف هزینه برای وسیله ای چون خودرو نخواهند بود.

در مورد جیلی باید گفت این شرکت امسال سه مدل جدید را راهی بازار داخلی چین کرده است. این مدل ها عبارتند از یک ون (MPV)، یک کراس اوور کامپکت که بر مبنای ولوو XC40 توسعه یافته و یک خودروی سواری کامپکت تحت برند الکتریکی و جدید Geometry.

خودروهای چینی

علی رغم ارایه این مدل ها، جیلی نتوانسته در جلب نظر مشتریان موفق عمل کند، طوری که در ماه جولای آمار فروش محصولات این کمپانی با 24 درصد افت به 91,375 دستگاه کاهش یافته است.

نکته حائز اهمیت دیگر اینکه از 25 ژوئن (4 تیرماه) امسال دولت چین با در پیش گرفتن سیاستی جدید سوبسیدهای مربوط به خودروهای برقی و هیبریدی شارژی را تا 50 درصد قطع کرده است. این مساله سبب شده تقاضا برای خودروهای این چنینی که عمدتا توسط برندهای داخلی تولید می شوند، به میزان قابل ملاحظه ای کاهش یابد.

در تایید این امر باید افزود فروش مدل های برقی شرکت Anhui Jianghuai Automobile Co یا همان JAC Motors در ماه گذشته میلادی به میزان 66 درصد کمتر شده که رقم کاملا قابل توجهی است.

خودروهای چینی

می توان اینگونه نتیجه گرفت در صورتی که سوبسیدهای دولتی برای خودروهای دوستدار محیط زیست از نظر مشتریان ناکافی باشد، آنها به استقبال این گونه از اتومبیل ها نخواهند رفت.

با توجه به تصمیم دولت چین در قطع کامل سوبسید مدل های برقی شده (هیبریدی و تمام الکتریکی) تا پایان سال، شاهد چالش هایی بیشتر برای خودروهای چینی در سرزمین مادریشان خواهیم بود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی