ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ربات انسان نمای روسیه
علمی

روسیه یک ربات انسان نما به فضا می فرستد [تماشا کنید]

سازمان فضایی روسیه موسوم به Roscosmos قصد دارد یک ربات انسان نما را به ایستگاه فضایی بین المللی بفرستد. این ربات که Skybot F-850 نام دارد در تاریخ ۳۱ مردادماه امسال سوار بر سایوز MS-14 عازم سفری دو ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۳

سازمان فضایی روسیه موسوم به Roscosmos قصد دارد یک ربات انسان نما را به ایستگاه فضایی بین المللی بفرستد. این ربات که Skybot F-850 نام دارد در تاریخ ۳۱ مردادماه امسال سوار بر سایوز MS-14 عازم سفری دو هفته ای به ایستگاه بین المللی فضایی می شود و در تاریخ ۱۶ شهریورماه به زمین باز می گردد.

ربات انسان نمای روسیه که فدور (Fedor) هم خوانده می شود برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ خبر ساز شد؛ درست زمانی که دیمیتری روگوزین مدیرکل سازمان فضایی روسیه ویدیویی از آن را حین تیراندازی با یک سلاح گرم منتشر کرد و بسیاری را به وحشت انداخت. کمی بعد مسئولان این سازمان اعلام کردند که قصد ساخت یک ترمیناتور را ندارند و در عوض می خواهند نوعی از هوش مصنوعی را بسازند که در رشته ها و حوزه های مختلف کاربرد داشته باشد.

ربات انسان نمای روسیه

روگوزین در مصاحبه با خبرگزاری رسمی روسیه موسوم بهTass چنین گفت:

فدور با هدف تقلید از حرکات اپراتورهای مستقر روی زمین ساخته شده است و همزمان میتواند برخی از فعالیت های لازم را به صورت خودکار انجام دهد. یکی از اهداف اصلی ساخت این ربات ارسال آن به ماه قبل از فرستادن انسان است.

ما در وهله نخست می خواهیم یک ربات انسان نما را به آنجا بفرستیم و بعد از آن است که انسان ها را عازم ماه می کنیم. بعد از آنکه کلیه خطرات این کار را بررسی کردیم و یاد گرفتیم که چطور با مشکلات کنار بیاییم.

ربات انسان نمای روسیه

به گفته روگوزین فدور قرار است که یک هفته و نیم را در ایستگاه فضایی بین المللی سپری کند و با یک فضاپیمای بدون سرنشین به آنجا سفر خواهد کرد.

روگوزین پیش از انتشار خبر ماموریت فضایی این ربات، ویدیویی تبلیغاتی از آن را در حال انجام فعالیت های مختلف منتشر کرد که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

و اما فدور بعد از رسیدن به ایستگاه فضایی بین المللی به خدمه مستقر در ایستگاه ملحق می شود تا با همراهی آنها به بررسی سیستم ها بپردازد. فدور مشخصا با Alexander Skvortsov ملاقات می کند که مدیریت ربات را فرا گرفته است.

این ربات در اصل به دستور وزارت اضطرار روسیه ساخته شد و نمونه اولیه ای از آن در سال ۲۰۱۶ برای انجام عملیات های نجات طراحی گردید اما در ادامه ماموریت های فضایی نیز به مجموعه وظایف آن اضافه گردید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی