ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی برای اولین بار از حسگر 108 مگاپیکسلی سامسونگ استفاده می‌کند

سامسونگ در اقدامی عجیب به شیائومی اجازه داده تا این شرکت برای اولین بار از سنسور 108 مگاپیکسلی در گوشی می میکس 4 که اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه می شود استفاده کند. ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

سامسونگ در اقدامی عجیب به شیائومی اجازه داده تا این شرکت برای اولین بار از سنسور 108 مگاپیکسلی در گوشی می میکس 4 که اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه می شود استفاده کند.

به گزارش موسسه Counterpoint Research در حال حاضر سهم سامسونگ از بازار تلفن همراه چین کمتر از یک درصد بوده و شرکت های چینی شیائومی، هواوی و اوپو در آن حکمرانی می کنند. سامسونگ قصد دارد به جای رقابت با سازندگان چینی در بازار تلفن همراه، در زمینه قطعات با آنها مبارزه کند.

به غیر از تعداد محدودی از شرکت ها، سازندگان بزرگ از جمله شیائومی از سنسورهای سونی در محصولات خود استفاده می کنند. حالا سامسونگ امیدوار است با اولین سنسور 108 مگاپیکسلی دنیا، سازندگان بیشتری را مجاب به همکاری با خود کند.

جالب است بدانید سامسونگ با اینکه خود تولید کننده دوربین تلفن همراه است، ولی در چند سال گذشته از دوربین های ساخت سونی نیز در محصولات خود استفاده کرده. سامسونگ فروشنده سنسور هم هست اما هنوز نتوانسته جایگاه سونی را در این زمینه بگیرد.

اوپو یکی از شرکت هایی است که از حسگرهای دوربین سامسونگ در محصولات خود استفاده می کند، البته هنوز معلوم نیست این شرکت چه زمانی از سنسور 108 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. گفته می شود این کمپانی اوایل سال 2020 یک گوشی با این حسگر به بازار خواهد فرستاد.

حسگر 108 مگاپیکسلی سامسونگ که شایعه رونمایی از آن مدتی پیش منتشر شد بود، دو روز پیش رسما معرفی شد. این سنسور اولین سنسور 108 مگاپیکسلی تلفن همراه در جهان نام گرفته و سامسونگ مدعی شده رزولوشنی برابر با دوربین های گران قیمت DSLR دارد. این حسگر بسته به ظرفیت حافظه رم و قدرت چیپست گوشی، توانایی تصویربرداری تا رزولوشن 6K را دارد. به غیر از ابعاد 1/1.33 اینچی این سنسور، جزییات دیگری از آن منتشر نشده است.

گلکسی a70

سامسونگ در حال حاضر یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان حافظه داخلی، حافظه رم و نمایشگر OLED در جهان است و با شرکت های چینی متعددی همکاری می کند. قطعات تولیدی سامسونگ تقریبا در تمام تلفن های هوشمند دنیا یافت می شوند.

با اینکه این اقدام نوعی کمک کردن به رقیب است ولی اگر دقیق تر نگاه کنیم متوجه اقدام هوشمندانه سامسونگ می شویم؛ ظاهرا غول فناوری کره جنوبی قصد دارد با این کار در بازار چین قد علم کند. سازنده کره ای با این کار، به طور غیر مستقیم شکست خود در بازار چین را پذیرفته ولی قصد ندارد به طور کامل میدان را خالی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی