ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تعویض باتری آیفون
تکنولوژی

اپل تعویض باتری آیفون را از همیشه سخت‌تر کرد

اپل با فعال کردن قفلی نرم افزاری در آیفون های جدید سیاستی عجیب را در پیش گرفته که برای افراد بسیاری و از جمله کاربران ایرانی مشکل ساز می شود. به لطف سیاست جدید اپل ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۴۵

اپل با فعال کردن قفلی نرم افزاری در آیفون های جدید سیاستی عجیب را در پیش گرفته که برای افراد بسیاری و از جمله کاربران ایرانی مشکل ساز می شود.

به لطف سیاست جدید اپل اگر باتری آیفون های XS ، XS مکس یا XR توسط تعمیرکاری به جز نمایندگی های این شرکت تعویض شود، در iOS 12  و iOS 13 بتا گوشی هشداری مبنی بر وجود مشکل در باتری را نمایش خواهد داد.

تعویض باتری آیفون

به واسطه این محدودیت پس از تعویض باتری در بخش Battery Health منوی تنظیمات عبارت Service نمایش داده می شود که در حالت عادی نشانگر تخریب باتری است. با کلیک روی این قسمت هشداری با عنوان «پیام مهم باتری» به نمایش در می آید:

امکان تایید اصل بودن باتری وجود ندارد. اطلاعات سلامت این باتری در دسترس نیست.

این هشدار در بخش Battery Health جایگزین اطلاعات مهمی می شود که وضعیت سلامت باتری و تامین شارژ کافی برای آیفون را مشخص می کند. به گفته iFixit حتی در صورتی که یک باتری اصل در گوشی قرار داده شود، این پیام به قوت خود باقی می ماند.

برای حل مشکل باید به مراکز مجاز اپل مراجعه کرد

هرچند این پیام روی عملکرد موبایل یا باتری تاثیر منفی نمی گذارد اما اطلاع از درصد سلامت باتری و زمان مناسب برای تعویض آن را دشوار می سازد. به لطف محدودیت تازه اپل فارغ از اینکه باتری کاملا جدید یا در آستانه از کار افتادن باشد، تنها عبارت Service در بخش Battery Health ظاهر خواهد شد.

این وضعیت شبیه زمانی است که یک خودروساز بگوید نشانگر روغن موتور فقط زمانی خاموش می شود که نمایندگی خودم آنرا تعویض کند. اپل در واکنش به درخواست رسانه ها برای توضیح بیشتر سکوت کرده است.

به گفته برخی منابع دلیل نمایش این پیام وجود میکروکنترلری در باتری است که در حالت عادی اطلاعاتی را در مورد ظرفیت و دمای باتری ارائه می کند اما اپل از آن به عنوان ابزاری برای تایید اعتبار و اطمینان از تعویض باتری در مراکز مجاز استفاده می کند.

تعویض باتری آیفون

با توجه به افزایش شدید قیمت گوشی های اپل در ایران کمتر کاربری می تواند هرساله آیفون خود را عوض کند. تعویض باتری یکی از راه های افزایش عمر این محصولات است اما با توجه به محدودیت جدید اپل تعویض باتری برای کاربران ایرانی به قیمت از کار افتادن قابلیت Battery Health تمام می شود.

پیاده سازی این محدودیت از سوی اپل که همیشه مدعی حفاظت از محیط زیست و استفاده از انرژی های تجدید پذیر بوده جای تعجب دارد چرا که تعویض باتری آیفون و استفاده از آن در مدت طولانی تر به معنی کاهش تولید زباله های خطرناک الکترونیکی است.

 

به روز رسانی: [پنجشنبه ۲۴ مرداد ۹۸، ساعت ۱۱:۴۵]

اپل با انتشار بیانیه ای علت تصمیم خود برای دشوارتر کردن فرایند تعویض باتری آیفون هایش را اعلام کرد:

ایمنی مشتریان برای ما اهمیت زیادی دارد و ما می خواهیم مطمئن شویم که باتری ها بدون هیچ مشکلی تعویض می شوند. در حال حاضر بالغ بر ۱۸۰۰ مرکز معتبر ارائه خدمات اپل در سرتاسر خاک آمریکا وجود دارند و مشتریان ما به راحتی میتوانند خدمات با کیفیت تعمیر را در آنها تجربه نمایند. سال پیش ما امکان تازه ای را معرفی کردیم که به مشتریانمان اطلاع می داد آیا باتری نصب شده روی گوشی آنها اصل بوده یا خیر. این اطلاعات برای آن ارائه می شوند که از نصب باتری های بی کیفیت، آسیب دیده و استفاده شده روی تلفن های همراه مراجعین جلوگیری شود و مشکلی از بابت ایمنی یا عملکرد برای آنها ایجاد نشود. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Alireza Darouei
    Alireza Darouei | ۲۴ مرداد ۱۳۹۸

    اتفاقا یک ماه پیش به همین مشکل برخوردم. چند سری هم تعویض انجام داد ولی این مشکل پا برجا بود.یک باتری سری قدیم انداختن مشکل حل ? شد

  • Moein Raei
    Moein Raei | ۲۱ مرداد ۱۳۹۸

    اتفاقا من حق رو به اپل میدم ، این ماییم که خودمون رو نجس میکنیم و از اپل محصول میگیریم در صورتی که اپل ما رو آدم حساب نمیکنه ، اپل تنها به کشورایی محصول میده که نمایندگی داره ، در ایرانم نمایندگی و پشتیبانی نداره ، خودشم میگه به ایرانیا سرویس نمیدم ، پس کرممون چیه بریم اپل بخریم ؟ اگرم خریدیم باید پا لرزشم بشینیم ، اپل اتفاقا گوشی خوبیه برا کسایی که میتونن از خدماتش استفاده کنن ، بدرد ما ایرانیا طبیعتا نمیخوره ، خودم دو سری اپل خریدم دیدم به کارم نمیاد گرفتم فروختم الان اندروید دارم بسیار بسیار هم راضیم فوق العادست اسم گوشی رو هم نمیگم تا فردا نگین فلانی فن فلان برنده

  • Mehdi
    Mehdi | ۲۰ مرداد ۱۳۹۸

    اشغالترین شرکت اپله

  • Mehdi
    Mehdi | ۲۰ مرداد ۱۳۹۸

    ریدم به اپل

  • thepjt
    thepjt | ۱۹ مرداد ۱۳۹۸

    مذخرف ترین سیاست های ممکنه رو اپل داره ... یعنی حتی حاضر نیست به جز خودش ، چند نفر تعمیر کار از گوشی هاش نون بخورند ..

    زمان استیو جابز هم البته سیاست های اپل کمابیش همین بود ... ولی خوب .. باز اون موقع لاقل هنر و تکنولوژی و نوآوری رو با همدیگه داشت ( در کنار این سیاست های انحصاری مذخرف ) ..

    الان اما از وقتی استیو مرد ، اپل هم کم کم مرد ... دیگه نه محصولاتش زیباست ( کافیه که ایفون های لو رفته بعدی رو ببینید ) ... نه نو آوری توشه ... نه هیچ چی ...

    فقط مذخرف ترین سیاست های انحصاری رو داره .

    هر کسی اپل بخره به خودش و شعورش و آزادی و همه چیزش توهین کرده ... حیف این همه پول که هر ساله مردم دنیا برای این گوشی های محدود کننده و محدود شده به این سرطان ( کمپانی ) میدند.

    • rasul lotfi
      rasul lotfi | ۲۰ مرداد ۱۳۹۸

      خوبی تجارت اینه که خیلیا ندونن برای چی پول میدن?

مطالب پیشنهادی