ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کانسپت آکیورا Type S معرفی شد؛ یک سامورایی جذاب و خوش استیل با تکنولوژی هوندا

پس از انتشار چندین تیزر، آکیورا بالاخره از جدیدترین کانسپت خود با نام Type S رونمایی کرد. این خودروی مفهومی در واقع پیش نمایشی از نسل آتی TLX بوده و به احتمال زیاد احیا کننده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

پس از انتشار چندین تیزر، آکیورا بالاخره از جدیدترین کانسپت خود با نام Type S رونمایی کرد. این خودروی مفهومی در واقع پیش نمایشی از نسل آتی TLX بوده و به احتمال زیاد احیا کننده برند پرفورمنس Type S خواهد بود. مدل های حامل نشان این برند از عملکرد فنی بهتری نسبت به نسخه های استاندارد برخوردار هستند.

acura-type-s-concept-sedan (1)

بی تردید در برخورد اول با آکیورا Type S طراحی جسورانه و خاص آن بیش از هر چیز دیگری جلب توجه می کند. این سدان مفهومی در مقایسه با محصولاتی چون NSX و RDX جذاب تر دیده شده و حس هیجان را به بیننده القا می کند.

در نمای روبرو کانسپت آکیورا Type S چهره خشنی دارد؛ این چهره به واسطه بهره گیری از المان هایی چون جلوپنجره پنج ضلعی بزرگ، چراغ های کشیده با زوایای تیز، خطوط برجسته و ورودی های هوای حجیم سپر و همچنین اسپلیتر فیبرکربنی حاصل شده است.

acura-type-s-concept-sedan (3)

طراحی اسپرتی که از دماغه خودرو شروع شده، به تدریج به سمت عقب آن نیز امتداد پیدا کرده و شاهد بهره گیری از یک کاپوت کشیده هستیم. این ویژگی در ترکیب با شیب زیبای قسمت انتهایی سقف، برآمدگی اسپویلر کوچک صندوق عقب، رینگ های 21 اینچی آلیاژی و خط تیز روی درها، نمای جانبی آکیورا Type S را کاملا پویا نشان می دهد.

acura-type-s-concept-sedan (5)

کالیپرهای ترمز 4 پیستونه ساخت شرکت معروف برمبو هستند

طراحان آکیورا Type S در نمای عقب هم حوصله به خرج داده و مشخص است که زمان زیادی را صرف جزئیات کرده اند. در این بخش المان های جذابی چون چراغ های LED باریک، قوس زیبای صندوق، سپر عضلانی، چهار خروجی گرد اگزوز و دیفیوزر فیبر کربنی چشم ها را به سمت خود فرا می خوانند.

acura-type-s-concept-sedan (7)

متاسفانه آکیورا اطلاعاتی درباره مشخصات فنی مفهومی Type S منتشر نکرده و تنها به گفتن "موتوری با عملکرد بالا" بسنده نموده است. با وجود این پیشتر وقتی که کمپانی لوکس ساز ژاپنی از احیای برند Type S خبر داده بود، همزمان از یک موتور V6 نیز پرده برداری کرد. در آن زمان گفته شد که این موتور مخصوص برند Type S خواهد بود.

آکیورا

به غیر از این موتور قدرتمند با مشخصاتی نامعلوم، می دانیم که کانسپت آکیورا Type S از سیستم چهار چرخ محرک پیشرفته این کمپانی – موسوم به SH-AWD – هم بهره می برد.

acura-type-s-concept-sedan (4)

درباره زمان دقیق عرضه TLX Type S نیز چیزی گفته نشده، اما از آنجایی که آکیورا تایید کرده نسخه های رده بالای Type S در عرض نهایتا دو سال راهی بازار خواهند شد، طرفداران این برند مدت زیادی را در انتظار به سر نخواهند برد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی