ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جشنواره وب و موبایل اصفهان با خبر شکایت شهرداری از اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی آغاز شد

جشنواره «وب و موبایل ایران» اولین رویداد استانی خود را در شهر اصفهان برگزار کرد. در جشنواره «هفت شهر» که از صبح امروز در اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشورزی اصفهان در حال برگزاری ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۱۱

جشنواره «وب و موبایل ایران» اولین رویداد استانی خود را در شهر اصفهان برگزار کرد. در جشنواره «هفت شهر» که از صبح امروز در اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشورزی اصفهان در حال برگزاری است «رضا الفت نسب» سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، «ژوبین علاقبند» مدیرعامل اسنپ، «مسعود گلشیرازی» رئیس اتاق بازرگانی اصفهان،«جعفر مطلب زاده» مدیر کل فناوری و ارتباطات استان اصفهان در بخش اول جشنواره سخنرانی کردند.

الفت نسب در صحبت‌های خود به برگزاری اولین رویداد استانی جشنواره در سایر اصفهان اشاره کرد و در مورد فعالیت‌های دو ساله اتحادیه اشاره کرد که در این مدت ۱۱۰۰ عضو داشته است و گفت:

«این تعداد رو به افزایش است ۲ سال از راه اندازی اتحادیه گذشته است. موانع بسیار زیادی از بخش دولتی و سنتی پیش روی استارت‌آپ‌ها وجود دارد که اتحادیه سعی دارد جلوی این موانع بایستد. علیرغم حمایت‌های لفظی دولت از استارت‌آپ‌ها نمی‌توان روی حماست‌های دولتی حساب کرد و بنابراین ما باید بتوانیم رو پای خود بایستیم. ضمن آنکه ما می‌خواهیم دولت حمایتی از ما نداشته باشد بلکه تنها زیرساخت‌های لازم را راه اندازی کند. متاسفانه بدنه دولت برخلاف گفته‌ها عمل نمی‌کند.آقای ستاری و جهرمی زحماتی کشیده‌اند و این چراغ را در دولت روشن کرده‌اند اما سایر بدنه دولت همراهی نکردند.»

جشنواره وب و موبایل اصفهان

او همچنین از شکایت شهرداری تهران از اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی خبر داد و توضیح داد: «امروز برگه احضاریه شهرداری از اتحادیه رسیده است که چرا به تاکسی‌های آنلاین مجوز راه‌اندازی و کار می‌دهید. ۶ شهریور در دادگاه حاضر خواهیم شد.»

به گفته الفت نسب بعد از ارائه طرح نوآفرین برخی از دولتی‌ها اعلام کردند که می‌توان دولت رو به استارت‌آپ‌ها سپرد، درحالیکه به عقیده الفت نسب توانایی استارت‌آپ‌ها باید درست دیده شود و نباید انتظاری بیشتر از حد توان استارت‌آپ‌ها از آنها داشت.

گلشیرازی نیز در صحبت‌های خود به لزوم همکاری برای تمامی بخش‌ها برای رشد استارت‌آپ‌ها تاکید کرد و عنوان کرد اتاق اصفهان امروز که در انقلاب صنعتی چهارم بسر می‌بریم به هوش مصنوعی و تجارت الکترونیک و الزامات آن توجه زیادی دارد:

«در نهمین اتاق بازرگانی تشکیل اتاق تجارت الکترونیک مطرح شد و امروز اتاق تجارت الکترونیک را مد نظر داشتیم که امروز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. ضمن آنکه همواره تضاد و تضارب اندیشه میان کسب و کارهای جدید و سنتی وجود دارد اما جامعه و قانون گذار باید الزامات آن را بپذیرند و اتاق بازرگانی وظیفه خود می‌داند تا به سهم خود بتواند قوانین لازم را ایجاد کند.»

جشنواره وب و موبایل اصفهان

مطلب زاده مدیر کل فناوری و ارتباطات استان اصفهان هم بر وظیفه ایجاد زیرساخت توسط وزارت ارتباطات تاکید کرد و توضیح داد که این تکنولوژی‌های ارتباطی در حال گسترش در کل کشور است و سرویس‌ها و ظرفیت‌های ارتباطی اینترنت 4G به روستاها رسیده است و حالا وظیفه استارت‌آپ‌هاست که از زیرساخت‌ها استفاده کنند تا بتوانند بروی این بستر خدمات خود را به کاربران ارائه کنند:

«مشکلات همیشه وجود داشته اما باید با همکاری مشکلات را رفع کرد. استارت‌آپ‌ها ظرفیت‌های بالایی دارند و می‌توان اداره دولت را به آنها سپرد به شرط اینکه فضای کافی به آنها داده شود. مثلا بتوانند از کارخانه‌ها بازدید کنند، اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشند که در نهایت بتوانند ایده‌های مدیریتی را ارائه دهند.»

ژوبین علاقبند در اولین پنل «انتقال تجربه» شرایط موجود را در نحوه مدیریت بسیار مهم دانست و تشریح کرد بعد از تمام شدن تحصیلات مقطع لیسانس در فرانسه در شرکت زیراکس مشغول به کار شد اما به دلیل تحریم‌ها و دیر تصمیم گرفتن در تعدیل نیروها این شرکت شکست خورد: «زیراکس ایران در سال ۵۷ هشتمین و بزرگترین زیراکس‌های جهان بود که بعد از ۲۰ سال بعد انقلاب سهم بازار آن کاهش پیدا کرد و تقریبا مدیریت آن دولتی شده بود. اما دوباره بخش خصوصی مدیریت آن را به عهده گرفت و با زیراکس انگلیس قرارداد بست و من از مدیریت فروش کار خود را آغاز کردم. اما بعد از مدتی تحریم‌ها آغاز شد و ما باید نیروهای خود را تعدیل می‌کردیم اما این تصمیم دیر اتخاذ شد و در نتیجه زیراکس متضرر شد.»

او در ادامه عنوان کرد که وارد اسنپ شد و هر روز با مشکلات بسیاری دست به گریبان است،  علاقبند معتقد است که دولت می‌تواند نقش مهمی داشته باشد و آن تامین زیرساخت است چراکه سرمایه گذاران بنا به زیرساخت‌های موجود سرمایه‌گذاری خواهند کرد و دولت کنونی توانسته است به خوبی این زیرساخت را فراهم کند:

«گزارش برای مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت استارت‌آپ‌ها تهیه کردیم. در این جلسه استارت‌آپ‌های مختلفی حضور داشتند. من در آن جلسه گفتم که کسب و کارهای سنتی از بین خواهند رفت چراکه مردم تصمیم می‌گیرند از شیوه‌های جدید استفاده کنند. مردم تصمیم می‌گیرند که از تاکسی آنلاین استفاده کنند یا آژانس بنابراین اگر معاونت حمل و نقل شهرداری از اتحادیه شکایت کند یا خیر انتخاب مردم فرقی نخواهد کرد چون آنها تعیین کننده هستند.»

جشنواره وب و موبایل اصفهان

علاقبند در پاسخ به سوالی مینب بر سرمایه گذاران اسنپ توضیح داد که سهامدار اسنپ ایرانسل است: «ابتدا یک گروه سرمایه گذار آلمانی با MTN شروع به همکاری کردند که بعد از آن ایرانسل و MTN همکاری داشتند و بعد از آن هایپر نیز سرمایه گذاری کرد. بنابراین تنها سرمایه گذاران ایرانسل، هایپر و گروه سرمایه‌گذار آلمانی هستند.»

مدیرعامل اسنپ همچنین در مورد پیشنهاد اسنپ به مدیران «تپ‌سی» برای همکاری پاسخ داد: «در اسنپ از هیچ کدام از مدیران و کارمندان سایر تاکسی‌های آنلاین استخدام نخواهیم داشت هرچند از نظر من این موضوع هیچ ایرادی ندارد چراکه می‌توان از دولوپر‌های سایر شرکت‌ها دعوت به کار کرد و همین باعث می‌شود تا افراد بتوانند از شرایط و تجربیات کاری بهتری بهره ببرند و این حق افراد است. منتها در اسنپ ما چنین کاری نخواهیم کرد.»

او در انتها نحوه قیمت‌گذاری اسنپ که سوالات زیادی در مورد آن مطرح شده بود را بر اساس عرضه و تقاضا اعلام کرد و افزود: «۹۵ تاکسی اینترنتی در کشور وجود دارد و ما رقبای زیادی داریم و بنابراین قیمت‌گذاری ما بر اساس عرضه و تقاضا انجام می‌شود تا مسافر و راننده به سمت رقبا نروند.»

گفتنی‌ست «احمد ورز» نماینده صندوق پژوهش و نوآوری اصفهان نیز در این جشنواره حضور دارد. همچنین چند پنل با مدیریت «شایان شلیله» و «میلاد احرامپوش» و چندین فعال استارت‌آپی اصفهان با موضوع بررسی مشکلات جذب سرمایه و سایر موانع پیش‌روی استارت‌آپ‌های اصفهان برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • arian nargesi
    arian nargesi | ۲۴ مرداد ۱۳۹۸

    در ابتدای مقاله به جای حمایت نوشتید حماست

مطالب پیشنهادی