ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی تشخیص چهره آمازون
تکنولوژی

سیستم تشخیص چهره آمازون میتواند ترس را در چهره افراد ببیند

تکنولوژی تشخیص چهره آمازون که پیشتر جنجال زیادی را در محافل خبری به پا کرده بود از این پس میتواند ترس را هم در چهره افراد شناسایی کند. به این ترتیب تکنولوژی مذکور با احتساب ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

تکنولوژی تشخیص چهره آمازون که پیشتر جنجال زیادی را در محافل خبری به پا کرده بود از این پس میتواند ترس را هم در چهره افراد شناسایی کند. به این ترتیب تکنولوژی مذکور با احتساب احساساتی نظیر خوشحالی، ناراحتی، خشم، شگفتی، تنفر، آرامش و سردرگمی حالا قادر به شناسایی ۸ حس مختلف در انسان است.

آمازون همچنین در بیانیه خبری تازه خود اعلام کرده که دقت Rekognition را در برآورد سن افراد بهبود داده است و در نتیجه این فناوری حالا میتواند سن افراد در بازه های سنی متفاوت را با اختلاف کمتری نسبت به رقم واقعی تشخیص دهد.

ما دقت تشخیص احساسات (برای تمامی ۷ حس شامل خوشحالی، ناراحتی، خشم، شگفتی، تنفر، آرامش و سردرگمی) را بهبود داده ایم و یک احساس جدید را به این مجموعه اضافه کرده ایم: ترس. در انتها ما دقت تشخیص سن این تکنولوژی را بهبود دادیم.

سیستم تشخیص چهره آمازون

آمازون مدعی است که نرم افزار Rekognition میتواند با کمک دیتابیس خود که شامل ده ها میلیون چهره می شود صدها نفر را در یک عکس تشخیص دهد و حالات چهره آنها را تحلیل کند.

تکنولوژی تشخیص چهره آمازون گرچه رنگ و بوی داستان های علمی و تخیلی به خود گرفته است اما هنوز به کمال نرسیده و در شناسایی زنان و افراد رنگین پوست با مشکل روبروست. در سال ۲۰۱۸ میلادی انجمن آزادی های مدنی آمریکا گزارشی را منتشر کرد که نشان می داد این فناوری ۲۸ قانونگذار آمریکا را به اشتباه شناسایی کرده است.

در ادامه این اتحادیه خواستان توقف فروش Rekognition به نهادهای مجری قانون در آمریکا شد چراکه باور دارد سازمان های مجری قانون ممکن است از این فناوری سوء استفاده کرده و تهدید تازه ای را متوجه جوامع شامل افراد رنگین پوست و مهاجران کنند. اما سرمایه گذاران آمازون پیشنهادات مطرح شده برای محدودسازی استفاده از این فناوری را رد کردند. علاوه بر این گفته شده که آمازون استفاده از تکنولوژی Rekognition را به سازمان مهاجرت و گمرک آمریکا نیز پیشنهاد داده که اکنون در زمره جنجالی ترین سازمان های آمریکاست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی