ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مالک هواوی
تکنولوژی

هواوی تحقیقات در مورد شبکه 6G را از حالا آغاز کرده است

در حالیکه هنوز مدت زمان زیادی از معرفی شبکه 5G نگذشته و بسیاری از کشورها در مراحل ابتدایی راه اندازی اینترنت نسل پنجم هستند، هواوی تحقیق در مورد اینترنت نسل ششم (6G) را آغاز کرده ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

در حالیکه هنوز مدت زمان زیادی از معرفی شبکه 5G نگذشته و بسیاری از کشورها در مراحل ابتدایی راه اندازی اینترنت نسل پنجم هستند، هواوی تحقیق در مورد اینترنت نسل ششم (6G) را آغاز کرده است.

بنابر گزارشات، هواوی در پایتخت کشور کانادا یعنی اتاوا با همکاری نزدیک با بیش از سیزده دانشگاه و مؤسسه تحقیقاتی در حال مطالعه روی شبکه 6G و کاربردهای آن است. البته نمی توان انتظار راه اندازی این شبکه را در آینده نزدیک داشت چرا که این شرکت چینی پیش بینی کرده شبکه نسل ششم تا پیش از سال 2030 از راه نخواهد رسید.

به نظر می رسد چشم بادامی های کره جنوبی و کشور اژدهای قرمز از حالا رقابت بر سر راه اندازی اولین شبکه 6G را آغاز کرده اند. اواسط خرداد ماه گذشته خبر رسید که سامسونگ هم به فکر توسعه شبکه 6G افتاده و سرمایه گذاری هایی هم در این زمینه در سئول انجام داده. ظاهرا این دو شرکت سخت در تلاشند تا نام خود را به عنوان پیشرو در شبکه 6G ثبت کنند.

ماه ژوئن سال جاری میلادی نیز شرکت های نوکیا، اریکسون و SK Telecom توافق نامه ای مشترک برای تحقیق در مورد شبکه 6G امضا کردند. البته اقدامات این شرکت ها در حال حاضر بیشتر در مرحله تئوری است و تا شروع توسعه این شبکه راه درازی در پیش است.

هنوز اینترنت 5G فراگیر نشده و تا بالغ شدن آن سال ها زمان باقی مانده است. باید دید واکنش مردم به این شبکه چگونه خواهد بود. از مدت ها قبل نگرانی های متعددی پیرامون مضر بودن امواج رادیویی این شبکه شکل گرفته و احداث دکل های مخابراتی متعدد در اطراف منازل و مدرسه ها مردم را نگران کرده است. البته چند روز پیش سازمان ارتباطات فدرال آمریکا گزارشی منتشر کرد و از بی خطر بودن امواج رادیویی 5G برای انسان خبر داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی