ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2020-kia-mohave
خودرو

بازگشت موهاوی؛ اولین تصاویر رسمی کیا موهاوی 2020 منتشر شد

فروردین ماه گذشته بود که کیا با رونمایی از کانسپتی به نام موهاوی Masterpiece در نمایشگاه خودروی سئول از برنامه های خود برای ارایه نسل جدید موهاوی خبر داد. حال با گذشت چهار ماه این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

فروردین ماه گذشته بود که کیا با رونمایی از کانسپتی به نام موهاوی Masterpiece در نمایشگاه خودروی سئول از برنامه های خود برای ارایه نسل جدید موهاوی خبر داد. حال با گذشت چهار ماه این خودروساز کره ای با انتشار تصاویری در فیسبوک، به طور مجازی از نسل دوم شاسی بلند سایز متوسط خود پرده برداری کرده است.

با تصمیم کمپانی کیا نسخه نهایی موهاوی 2020 بسیار شبیه به مدل کانسپت طراحی شده و تنها به دلیل تسهیل فرایندهای مربوط به تولید، در برخی قسمت های بدنه به طور جزئی بازنگری شده است.

2020-kia-mohave
نسخه تولیدی کیا موهاوی 2020
کانسپت کیا موهاوی Masterpiece

در نمای روبرو چراغ های اصلی چهار تکه LED و جلوپنجره عجیب موهاوی عینا از کانسپت Masterpiece به امانت گرفته شده اند. در نمای عقب نیز وضعیت به همین منوال بوده و پیدا کردن تفاوت نسخه کانسپت با نسخه تولیدی کار دشواری به نظر می رسد.

طراحان کیا با تعبیه چهار خروجی اگزوز در زیر سپر عقب سعی کرده اند حس هیجان را به بیننده القا کنند؛ اما طبق روالی که این روزها بین خودروسازان بزرگ و کوچک باب شده، متاسفانه خروجی های مذکور واقعی نبوده و به اصطلاح فیک هستند.

نکته جالب توجه اینکه در هیچ جای بدنه شاسی بلند جعبه ای شکل کره ای ها، اثری از لوگوی کیا دیده نمی شود. در عوض در قسمت های مختلفی چون جلو، عقب و روی درهای جانبی نام و نشان اختصاصی موهاوی به چشم می خورد.

2020-kia-mohave (1)
نسخه تولیدی کیا موهاوی 2020
کانسپت کیا موهاوی Masterpiece

با توجه به وجود ضربه گیر در زیر سپرها، اتصال رینگ ها با 6 پیچ و علامت 4WD روی درب پشتی، انتظار می رود موهاوی به لحاظ توانایی های آفرود در رده ای بالاتر از سورنتو جای بگیرد.

هنوز مشخص نیست که موهاوی 2020 با چه موتور یا موتورهایی به فروش خواهد رسید. با این حال طبق تصاویر حاضر می توان حدس زد که موتور V6 یکی از گزینه ها خواهد بود.

نسل پیشین موهاوی در ایالات متحده و چین با نام Borrego به فروش رسید

از آنجایی که موهاوی جدید به لحاظ فرم اتاق تفاوت چندانی با نسل قبلی ندارد، به نظر می رسد کیا روشی تکاملی را در پیش گرفته و به نوعی مدل قبلی را بروزآوری کرده است. در صورت صحت این مساله احتمالا موتور V6 همان نمونه توربودیزل پیشین خواهد بود. این موتور 265 اسب بخار قدرت و 560 نیوتن متر گشتاور دارد.

کیا فعلا به انتشار دو تصویر از نمای بیرونی موهاوی 2020 بسنده کرده و نمی دانیم که کابین آن چه شکل و شمایلی خواهد داشت. این شرکت هنگام رونمایی از کانسپت Masterpiece نیز شیشه های آن را کاملا مات کرده بود تا نمای داخلی آن از دیده ها پنهان بماند.

کیا موهاوی

با این حال پیش بینی می شود کابین موهاوی 2020 در مقایسه با نسل قبلی کاملا متحول شده و با مدلی مثل تلوراید در یک راستا قرار گیرد.

به دلیل عدم موفقیت موهاوی در ایالات متحده باید منتظر ماند و دید که کیا در قبال عرضه نسل تازه این خودرو در آنسوی دنیا چه سیاستی در پیش خواهد گرفت. شاید محبوبیت بالای مدل های شاسی بلند در آمریکا، کیا را نسبت به فروش موهاوی 2020 در این کشور وسوسه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲۵ مرداد ۱۳۹۸

    اوج هنرمندي كيا-هيونداي زمان مديريت پيترشراير بود...
    علت ناموفق بودن برخي مدل ها برميگرده به ملاك هاي بازار...بايد چقدر اين مدل مخاطب داره، بنظر من بيش از حد شلوغ و نامانوس هست...

    راجب ملاك زيبايي يك تفاوت سليقه بين مردم اسياي شرقي و مردم نيمكره غرب وجود داره،

    در شرق هر چه پر زرق و برق تر و اضافه تر شدن چيزها ، زيباتر تلقي ميشه...

    اما مردم غرب نيمكره هرچه مينيماليستي تر وساده تر و با ظرافت تر رو ترجيح ميدن..

    البته فرهنگ امريكايي ميل به محصولات محكم و بادوام و قوي و پرمصرف و به هر قيمتي هست، كه با فرهنگ اكونوميك و استفاده بهينه از حداقل هاي اروپايي در تداخل هست..

    علت اينكه برخي مدل هاي خودروساز هاي شرقي در اروپا و امريكا و بلعكس استقبال ندارند همين هست...

    ايراد كيا-هيونداي اين هست كه نه كاملا شرقي عمل ميكنن مثل تويوتا، و نه كاملا اروپايي پسند مثل خودروسازهاي آلماني و فرانسوي و نه كاملا آمريكايي مثل خودروسازهاي بومي آمريكا!

    نه زيبايي شرقي مثل لكسوس رو دارن، نه سادگي اروپايي مثل BMW و نه قدرت و دوام آمريكايي مثل پيكاپ هاي فورد !!

مطالب پیشنهادی