ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

امسال کدام دستیار دیجیتال از بقیه باهوش تر بود؟

Loup Ventures (شرکتی که عملکرد دستیارهای دیجیتال را مورد بررسی قرار می دهد) نتایج مربوط به تست IQ دستیارهای دیجیتالی ۲۰۱۹ را منتشر کرده که با خبرهای خوبی همراه است: همه دستیارهای دیجیتال پیشرو در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

Loup Ventures (شرکتی که عملکرد دستیارهای دیجیتال را مورد بررسی قرار می دهد) نتایج مربوط به تست IQ دستیارهای دیجیتالی ۲۰۱۹ را منتشر کرده که با خبرهای خوبی همراه است: همه دستیارهای دیجیتال پیشرو در عصر کنونی در انجام وظایف خود بهتر شده اند.

تست طراحی شده شامل ۸۰۰ پرسش یکسان بود که از کلیه سیستم های هوش مصنوعی مورد بررسی پرسیده شد و در انتها این گوگل اسیستنت بود که توانست با درک صد درصدی سوالات (درست مانند سال قبل) و ارائه پاسخ درست در ۹۲.۹ درصد از موارد در صدر باهوش ترین دستیارهای مجازی دنیا قرار بگیرد. سال گذشته دستیار دیجیتالی گوگل توانست به ۸۵.۵ درصد از پرسش ها پاسخ صحیح بدهد.

دستیارهای دیجیتال

در مقابل سیری اپل در هر دو دسته بندی (یعنی درک سوال و ارائه پاسخ صحیح) رشد خوبی را تجربه کرده بود و درک آن از رقم ۹۹.۸ درصد در سال قبل به رقم ۹۹ درصد در سال جاری رسید. دستیار دیجیتالی اپل همچنین توانست در ۸۳.۱ درصد از موارد به سوالات پاسخ صحیح بدهد که این رقم در سال قبل برابر با ۷۸.۵ درصد بود. در واقع عملکرد سیری در ارائه پاسخ های صحیح مانند عملکرد دستیار مجازی گوگل در سال قبل بود.

الکسای آمازون اما بار دیگر در جایگاه سوم برترین دستیارهای دیجیتالی دنیا قرار گرفت هرچند که امسال پیشرفت های قابل توجهی داشت. الکسا امسال ۹۹.۹ درصد از پرسش ها را درک کرد و توانست در ۷۹.۸ درصد از موارد به آنها پاسخ درست بدهد که این رقم بهتر از عملکرد سیری در سال قبل بود. بهبود عملکرد الکسا در ارائه پاسخ های صحیح را میتوان قابل توجه توصیف کرد چراکه نسبت به رقم ۶۱.۴ درصد ثبت شده توسط آن رقم بالایی است. آنطور که Loup در گزارش خود آورده این بیشترین مقدار پیشرفتی است که از زمان انجام این تست با آن مواجه شده است.

الکسای آمازون بیشترین پیشرفت را در یک سال اخیر تجربه کرده است

کورتانا هم که حالا از اغلب محصولات مایکروسافت و لوازم جانب شرکت های ثالث حذف شده با پاسخ گویی درست ۵۲.۴ درصدی به سوالات توانست در جایگاه چهارم این جدول قرار بگیرد که این یعنی شانس درست جواب دادن سوالات توسط دستیار دیجیتال مایکروسافت تقریبا برابر با یک دوم بوده است.

بد نیست اشاره کنیم که تست Loup پنج دسته بندی مختلف را شامل می شده که عبارتند از محلی، تجاری، ناوبری، اطلاعات و فرمان. هر کدام از این دسته بندی ها هم حوزه ای متفاوت از توانمندی های بالقوه دستیارهای دیجیتال را به چالش می کشیدند. بنابراین بالاترین نمرات به دستیارهایی تعلق گرفت که در تمامی این حوزه ها سرآمد بودند نه اینکه صرفا در یک شاخه عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارند. در ادامه میتوانید نمودار عملکرد هرکدام از دستیارهای مجازی را به تفکیک این گروه ها مشاهده نمایید.

دستیارهای دیجیتال
درصد پاسخ های صحیح به تفکیک دسته بندی
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی