ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کابل لایتنینگ
تکنولوژی

این کابل لایتنینگ میتواند کامپیوتر شما را هک کند [تماشا کنید]

حتما می دانید که اتصال فلش درایوهای USB متفرقه به کامپیوتر با چه خطراتی همراه است؛ با این کار در واقع احتمال انتقال برنامه های مخرب به سیستم خود و ایجاد دسترسی هکرها به اطلاعات ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

حتما می دانید که اتصال فلش درایوهای USB متفرقه به کامپیوتر با چه خطراتی همراه است؛ با این کار در واقع احتمال انتقال برنامه های مخرب به سیستم خود و ایجاد دسترسی هکرها به اطلاعات شخصی تان را بالا می برید. حالا یک محقق امنیتی نشان داده که چطور کابل های USB و حتی کابل های مشابه به لایتنینگ اپل می توانند کنترل کامپیوتر شما را در دست بگیرند.

طبق گزارش نشریه مادربورد، مایک گروور، از متخصصان امنیتی شاغل در ورایزن موفق شده نوعی کابل لایتنینگ اصلاح شده بسازد که میتواند کامپیوترها را هک کند.

مک گروور در مصاحبه با نشریه ورج اعلام کرد این کابل ها ظاهر و کارکردی شبیه به کابل های استاندارد لایتنینگ دارند که به همراه آیفون استفاده می شوند اما نرم افزار و سخت افزار خاصی (از جمله یک اکسس پوینت وایرلس) درون کانکتور USB آنها پنهان کرده است. زمانی که کابل را به کامپیوتر خود متصل می کنید هکر میتواند از راه دور به سیستم شما دسترسی پیدا کند و اطلاعات احراز هویت تان را به سرقت ببرد یا حتی اقدام به نصب نرم افزارهای مخرب روی سیستم شما نماید.

البته نمونه های مشابه این کابل که مخترعش آن را O.MG خوانده برای بیش از یک دهه است که در بازار موجودند و توانمندی ها و حملاتی که با کمک آنها اتفاق می افتند نیز ابدا تازگی ندارند.

جالب آنکه سازمان امنیت ملی آمریک ظاهرا کابلی ساخته که بسیار شبیه به این عمل می کند. این کابل که COTTONMOUTH نام دارد بعد از اتصال به سیستم مورد نظر اقدام به ارسال نرم افزار مخرب به داخل سیستم می کند.

مک گروور علاوه بر این کابل لایتنینگ پیشتر اقدام به ساخت شارژ لپ تاپ USB-C اصلاح شده هم کرده بود که میتوانست کنترل کامپیوتر قربانی را در دست بگیرد. او همچنین یک درایو یو اس بی هم ساخته بود که بعد از اتصال به سیستم مورد نظر و نصب بدافزار روی آن منفجر می شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی