ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل: پسورد حداقل 316 هزار کاربر امنیت پایینی دارد

آمار استفاده کاربران از افزونه پسورد چکاپ گوگل در طول تنها یک ماه نشان می دهد 1.5 درصد از کاربران (حدود 316 هزار نفر) از پسوردهای نامطمئن استفاده کرده اند. آمار فوق مربوط به کاربرانی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

آمار استفاده کاربران از افزونه پسورد چکاپ گوگل در طول تنها یک ماه نشان می دهد 1.5 درصد از کاربران (حدود 316 هزار نفر) از پسوردهای نامطمئن استفاده کرده اند.

آمار فوق مربوط به کاربرانی است که این افزونه را نصب کرده اند. میلیاردها کاربر هنوز این افزونه را نصب نکرده اند؛ بابراین پیش بینی می شود تعداد افرادی که از کلمات عبور نامطمئن استفاده کرده اند بسیار بیشتر از این مقدار باشد.

گوگل اوایل سال جاری میلادی افزونه ای به نام «پسورد چکاپ» (Password Checkup) برای مرورگر کروم منتشر کرد. کاربران به کمک این افزونه می توانستند از میزان امنیت کلمه کاربری و رمز عبور خود مطلع شوند. این افزونه بانکی اطلاعاتی از حدود 4 میلیارد نام کاربری و پسورد لو رفته دارد.

درصد زیادی از کاربران از نام کاربری و رمز عبور نامطمئن در فروشگاه های اینترنتی و سایت های خبری و سرگرمی استفاده می کنند

زمانی که کاربر نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد می کند، افزونه امنیت پسورد و نام کاربری را با بانک اطلاعاتی خود مقایسه می کند و در صورتی که تشخیص دهد امنیت پایینی دارند، کاربر را باخبر می کند. بررسی نام کاربری و رمز عبور کاربر و مقایسه آن با بانک اطلاعاتی به صورت رمزگذاری شده انجام می شود تا از ذخیره شدن اطلاعات ورود کاربران و احتمال لو رفتن آنها جلوگیری به عمل آید.

تا قبل از انتشار افزونه پسورد چکاپ کاربران می توانستند به کمک سایت هایی مثل Have I Been Pwned از لو رفتن اطلاعات لاگین خود اطمینان حاصل کنند. گوگل با انتشار این افزونه کار کاربران را تا حدودی راحت کرد.

برای استفاده از افزونه پسورد چکاپ باید آن را به طور دستی روی مرورگر کروم نصب کنید. خوشبختانه گزارشی منتشر شده مبنی بر اینکه گوگل این قابلیت را در آپدیت 78 ماه اکتبر به مرورگر خود اضافه خواهد کرد؛ بنابراین کاربران از نصب دستی آن خلاص خواهند شد.

به دلیل پشتیبانی نکردن مرورگر کروم در اندروید از افزونه ها، نمی توان به کمک آن امنیت پسورد را در گوشی چک کرد؛ بنابراین باید دید گوگل چه راهکاری برای این مشکل در نظر خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی