ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویرجین گلکتیک درب‌های اولین استراحتگاه توریسم فضایی را به روی خبرنگاران گشود

شرکت «ویرجین گلکتیک» درب های اولین استراحتگاه توریسم فضایی را به روی خبرنگاران گشود. این سالن پذیرای مسافران گردشگری فضایی در سال 2020 خواهد بود. روز پنج شنبه شرکت ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) به رسانه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

شرکت «ویرجین گلکتیک» درب های اولین استراحتگاه توریسم فضایی را به روی خبرنگاران گشود. این سالن پذیرای مسافران گردشگری فضایی در سال 2020 خواهد بود.

روز پنج شنبه شرکت ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) به رسانه ها اجازه داد تا از اولین استراحتگاه گردشگری فضایی این شرکت در فرودگاه اسپیس پورت (Spaceport) دیدن کنند. این استراحتگاه درون ساختمانی مدرن به نام «دروازه ای به فضا» (Gateway to Space) قرار گرفته است. در خلال معرفی استراحتگاه خبرنگاران فرصت بازدید از اتاق کنترل مأموریت، اتاق جلسه و سالن استراحت را پیدا کردند.

قرار است این استراحتگاه پذیرای افرادی باشد که پول بلیت 200 هزار دلاری سفر به فضا را پرداخت کرده اند. در آینده ای نه چندان دور این افراد با سوار شدن بر فضاپیمایی مسافربری با سرعت مافوق صوت، سفری 90 دقیقه ای را در بالای جو زمین تجربه خواهند کرد.

در جای جای این استراحتگاه از متریال گران قیمت استفاده شده است. قسمت بار از چوب بلوط و سنگ مرمر ایتالیایی ساخته شده و پنجره های سراسری و بسیار بزرگ دیدی 360 درجه از محیط بیرون به میهمانانی که روی صندلی های راحت لم داده اند می دهند. مسافران می توانند هنگام صرف صبحانه در مورد تجربه کردن حالت بی وزنی برای اولین بار گپ بزنند.

تاکنون صدها نفر از مردم برای رفتن به جو زمین در برنامه توریسم فضایی ثبت نام کرده اند. «ریچارد برانسون» (Richard Branson) میلیاردری که کمپانی ویرجین گلکتیک را سال 2004 تاسیس کرده، قصد دارد اولین نفری باشد که به جو زمین سفر می کند. این شرکت فروردین ماه فضاپیمای خود را با موفقیت آزمایش کرده و گفته اولین گروه از مسافران را در نیمه اول سال 2020 به فضا خواهد برد.

برانسون و شرکت او 15 سال برای ساخت و آزمایش فضاپیمای مسافربری زمان صرف کرده اند. با این وجود منتقدین پروژه گردشگری فضایی، برانسون و اهداف بلندپروازانه او را به باد انتقاد گرفته اند. آنها معتقدند این پروژه به اقتصاد بحرانی ایالت نیومکزیکو کمکی نخواهد کرد.

تاکنون میلیون ها دلار از پول مالیات دهندگان آمریکایی صرف فرودگاه متروکه اسپیس پورت شده است. برانسون قول داده این پروژه چرخ اقتصادی این ایالت را دوباره به گردش در خواهد آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی