ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بلاکچین
تکنولوژی

ایجاد سیستم مبتنی بر بلاکچین در مسکو برای شفاف سازی فعالیت های شهری

روسیه اعلام کرده که قصد دارد از تکنولوژی مبتنی بر بلاکچین برای میزبانی سرویس های اداری خود و شفاف سازی فعالیت هایش برای شهروندان استفاده نماید. طبق گزارشی که وبسایت CoinDesk منتشر کرده است دولت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

روسیه اعلام کرده که قصد دارد از تکنولوژی مبتنی بر بلاکچین برای میزبانی سرویس های اداری خود و شفاف سازی فعالیت هایش برای شهروندان استفاده نماید.

طبق گزارشی که وبسایت CoinDesk منتشر کرده است دولت این کشور با برگزاری مزایده به دنبال پیمانکاری است که بتواند نوعی سیستم مبتنی بر اتریوم برای آن طراحی کند و از طریق این سیستم صدور اسناد مالکیت ملک و تخصیص غرفه در بازارهای ویژه محصولات کشاورزی را انجام دهد. این بازارها مجموعا ۲۷۰۰ جایگاه یا استند دارند که پس از بررسی درخواست کشاورزان برای فروش محصولات در اختیارشان قرار داده می شوند و چندی است که بررسی ۲۰ هزار درخواست ارائه شده برای دریافت آنها از طریق بلاکچین انجام می شود.

هزینه توسعه این سیستم برابر با ۸۶۰ هزار دلار برآورد شده و طبق پیش بینی ها ساخت آن بعد از پیدا شدن پیمانکار و عقد قرارداد شصت روز به طول خواهد انجامید.

هزینه توسعه این سیستم ۸۶۰ هزار دلار برآورد شده است

هدف از این پروژه تقویت تکنولوژی بلاکچین و استفاده از آن برای بهبود اعتماد عمومی به توانمندی های الکترونیکی مسکو از طریق شفاف سازی هر چه بیشتر در فرایندها عنوان شده است.

بلاکچین

وزارت فناوری اطلاعات روسیه که در واقع مجری این طرح است اعلام کرده قصد دارد این پلتفرم را با دیگر تجربیات مبتنی بر بلاکچین که هم اکنون توسط شهرداری مسکو در حال انجام است ادغام نماید که از آن جمله میتوان به پلتفرم رای گیری این شهر موسوم به Active Citizen اشاره نمود.

Active Citizen از سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز به کار کرده است و به ساکنان مسکو امکان می دهد در مورد موضوعات مختلف نظیر محل قرار گیری مسیرهای دوچرخه سواری، دکوراسیون شهری و رویدادهای مختلف نظر بدهند. گفته می شود قرار است از این سیستم برای اخذ الکترونیکی رای در طول انتخابات پارلمانی پاییز در روسیه نیز استفاده گردد. این امکان طبق اعلام مقامات مسکو در اختیار شش درصد از رای دهندگان قرار داده خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی