ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نسخه های مجازی iOS
تکنولوژی

شکایت اپل از شرکتی که نسخه های مجازی iOS را به مشتریانش می فروشد

روز گذشته اپل پرونده شکایتی را علیه Corellium در یکی از دادگاه های آمریکا گشود؛ شرکتی که نسخه های مجازی iOS اپل را درون یک مرورگر خاص می سازد و امکانی را برای کاربرانش فراهم ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

روز گذشته اپل پرونده شکایتی را علیه Corellium در یکی از دادگاه های آمریکا گشود؛ شرکتی که نسخه های مجازی iOS اپل را درون یک مرورگر خاص می سازد و امکانی را برای کاربرانش فراهم کرده که این نسخه ها را بررسی کنند و به دنبال رخنه های امنیتی  این سیستم عامل بگردند.

شرکت کالیفرنیایی در پرونده شکایت خود که تسلیم دادگاه منطقه جنوب فلوریدا کرده و نخستین بار توسط بلومبرگ کشف شد آورده است که شبیه سازی iOS توسط Corellium به مثابه نقض کپی رایت است.

در این پرونده همچنین ادعا شده کسب و کار این شرکت کاملا بر پایه تجاری سازی نسخه غیرقانونی از سیستم عامل های دارای کپی رایت و اپلیکیشن هایی است که برای آیفون، آیپد و دیگر دستگاه های تولیدی اپل توسعه یافته اند. در حالی که Corellium هیچگونه مجوزی بابت این کار از اپل دریافت نکرده است.

نسخه های مجازی iOS

اپل همچنین در شکایت خود خاطر نشان کرده اقدام شرکت Corellium در فروش محصولی که امکان ایجاد نسخه های کامل از محصولات اپل را در اختیار خریداران قرار می دهد هیچ مبنای مشخص ندارد.

Corellium اما در سیاست حفظ حریم خصوصی مالکیت معنوی خود که در ماه جولای به روز رسانی شد اعلام داشت که به حقوق مالکیت معنوی دیگران احترام می گذارد و انتظار دارد که کاربرانش نیز همینطور باشند.

اما اپل درست مانند دیگر شرکت های بزرگ عرصه تکنولوژی از ایده هک «کلاه سفید» حمایت می کند؛ منظور در واقع درخواست از هکرها برای پیدا کردن رخنه های امنیتی در نرم افزار و سپس گزارش آن به اپل است. در این موارد اپل با پرداخت مبالغ قابل توجهی به هکرها، از آنها قدردانی میکند. برای مثال این شرکت هفته گذشته از برنامه باگ باونتی یک میلیون دلاری خود خبر داد که برای نسخه خاصی از آیفون تدارک دیده شده است.

اپل در پرونده شکایت خود اعلام کرده که نمی خواهد باعث دلسردی تحقیقات امنیتی با نیت خوب شود با این حال معتقد است که Corellium محصولش را با اهداف خوبی تبلیغ نمی کند.

به گفته سخنگوی اپل این شرکت به جای آنکه کمک به رفع آسیب پذیری های این سیستم عامل ها کند کاربرانش را تشویق می کند که اطلاعات کشف شده را به بالاترین پیشنهاد قیمتی در بازارهای سیاه به فروش برسانند و این روند باید خاتمه پیدا کند.

به عنوان مثال اپل به توییتی اشاره کرده که یکی از مدیران این شرکت ارسال کرده و در آن جایگزینی برای خرید آیفون های جیلبریک شده در ای بی را به مشتریانش پیشنهاد داده است. این آیفون ها در واقع به کاربران امکان می دهند اپ هایی که از سوی اپل مجوزهای لازم را دریافت نکرده اند دانلود کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی