ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2020-porsche-cayenne-turbo-s-e-hybrid-coupe-turbo-s-e-hybrid-and-coupe-e-hybrid (10)
خودرو

پورشه کاین Turbo S E-Hybrid معرفی شد؛ کراس اووری سبز با قدرت یک سوپر اسپرت

پورشه کاین یکی از هیجان انگیزترین کراس اوورهای موجود به شمار می رود. این خودرو از سال 2002 به جمع محصولات پورشه اضافه گشته و از آن تاریخ تاکنون در سه نسل راهی خیابان ها ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

پورشه کاین یکی از هیجان انگیزترین کراس اوورهای موجود به شمار می رود. این خودرو از سال 2002 به جمع محصولات پورشه اضافه گشته و از آن تاریخ تاکنون در سه نسل راهی خیابان ها شده است.

نسل اخیر کاین دو سال پیش و طی مراسمی در تسوفنهاوزن اشتوتگارت معرفی شد. پس از رونمایی این نسل شرکت پورشه تصمیم گرفت با توجه به محبوبیت زیاد کراس اوورهای کوپه، مدل کوپه کاین را نیز توسعه دهد. این اتفاق بالاخره امسال و در نمایشگاه خودروی شانگهای رخ داد و پورشه کاین کوپه برای رقابت با ب ام و X6 و مرسدس بنز GLE Coupe متولد شد.

مثل دیگر محصولات پورشه، نسل سوم کاین و مدل کوپه آن در نسخه های متفاوتی به فروش می رسد. نسخه Turbo S E-Hybrid آخرین عضو خانواده کاین است که اخیرا معرفی شده و قرار است نقش یک خودروی شاسی بلند پرچمدار را ایفا کند.

مستقیم به سراغ مشخصات پیشرانه پورشه کاین Turbo S E-Hybrid می رویم. قلب اصلی پیشرانه هیبریدی شارژی این خودرو را یک موتور 4 لیتری V8 و توربوشارژ تشکیل می دهد. این موتور به تنهایی 541 اسب بخار قدرت دارد.

2020-porsche-cayenne-turbo-s-e-hybrid (3)

به غیر از موتور V8 قدرتمند، پیشرانه پورشه کاین Turbo S E-Hybrid دارای یک موتور الکتریکی دیگر است. این موتور هم 134 اسب بخار قدرت تولید می کند تا مجموع خروجی پیشرانه هیبریدی کراس اوور پرچمدار پورشه به بیش از 670 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور برسد.

باتری کاین Turbo S E-Hybrid در زمانی کمتر از 2.5 ساعت به طور کامل شارژ می شود

موتور الکتریکی که مابین موتور و گیربکس 8 سرعته خودکار قرار دارد، توسط پک باتری 14.1 کیلووات ساعتی تغذیه می شود. استفاده از چنین آرایشی سبب شده دو موتور درون سوز و برقی توانایی همکاری با هم یا عملکرد مستقل و جداگانه را داشته باشند. پک باتری مذکور در صورت اتصال به برق 240 ولتی در زمانی کمتر از 2.5 ساعت به طور کامل شارژ می شود.

2020-porsche-cayenne-turbo-s-e-hybrid-coupe-turbo-s-e-hybrid-and-coupe-e-hybrid (1)

به گفته پورشه هر دو نسخه استاندارد و کوپه کاین Turbo S E-Hybrid قادر هستند تا 24.8 مایل (معادل 40 کیلومتر) مسافت را با تکیه بر موتور الکتریکی پشت سر بگذارند. در حالت ترکیبی هم این دو مصرف سوختی بین 3.7 الی 3.9 لیتر در هر صد کیلومتر دارند.

2020-porsche-cayenne-turbo-s-e-hybrid-coupe-turbo-s-e-hybrid-and-coupe-e-hybrid (5)

پورشه کاین Turbo S E-Hybrid با شتاب 3.6 ثانیه و حداکثر سرعت 295 کیلومتر در ساعت یکی از سریع ترین شاسی بلندهای جهان است

به لطف پیشرانه قدرتمند 670 اسب بخاری، کاین Turbo S E-Hybrid برای رسیدن به سرعت 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت فقط به 3.6 ثانیه زمان نیاز دارد. در صورت فشردن پدال گاز تا انتها دستیابی به نهایت سرعت 183 مایل (295 کیلومتر) در ساعت که به صورت الکترونیکی محدود شده، ممکن خواهد بود. این ارقام برای هر دو نسخه استاندارد و کوپه کاین Turbo S E-Hybrid یکسان هستند.

2019-porsche-cayenne-turbo-s-e-hybrid-drive-115-1565669449

از لحاظ ظاهری نسخه Turbo S E-Hybrid را می توان با رینگ های 21 اینچی AeroDesign، لبه های گلگیر همرنگ با بدنه و رگه هایی از رنگ سبز اسیدی در برخی نقاط بدنه از بقیه اعضای خانواده تشخیص داد.

2020-porsche-cayenne-turbo-s-e-hybrid (4)

پورشه شاسی بلند سریع و جذاب خود را در ایالات متحده با پکیج Sport Chrono و ترمزهای سرامیک کربنی عرضه خواهد کرد. صندلی های جلوی اسپرت برقی تطبیق پذیر با قابلیت تنظیم در 18 جهت، سیستم تورک وکتورینگ پلاس یا گشتاور برداری اختصاصی پورشه و سیستم کنترل دینامیک شاسی از دیگر ویژگی های استاندارد کاین Turbo S E-Hybrid به شمار می روند.

طبق روال مرسوم ژرمن ها، این خودرو نیز با طیف گسترده ای از آپشن ها از جمله پکیج Lightweight Sport قابل سفارش خواهد بود. این پکیج در دو نسخه عرضه شده و شامل سقف و چند اجزای فیبرکربنی به همراه رینگ های 22 اینچی GT Design می شود. با سفارش این پکیج وزن خودرو تا 22 کیلوگرم کاهش می یابد.

2020-porsche-cayenne-turbo-s-e-hybrid (1)

در داخل کابین فرمان اسپرت با پوشش آلکانترا، اجزای تزئینی فیبر کربنی و صندلی هایی با الگوهای راه راه برخی از مشخصات Turbo S E-Hybrid هستند.

کاین Turbo S E-Hybrid حدود 35 هزار دلار گران تر از کاین توربو است

پورشه برای کراس اوورهای پرچمدار خود قیمت بالایی تعیین کرده است، طوری که علاقه مندان کاین Turbo S E-Hybrid باید حداقل 161,900 برای آن کنار بگذارند، قیمت نسخه کوپه هم از 164,400 دلار آغاز می شود.

پورشه کاین

گفتنی است در کنار معرفی این دو نسخه پرچمدار، پورشه از نسخه E-Hybrid کاین کوپه نیز پرده برداری کرده است. این خودرو هم نیروی خود را از پیشرانه ای هیبریدی که از یک موتور 3 لیتری V6 توربو و یک موتور برقی تشکیل یافته، دریافت می کند.

2020-porsche-cayenne-turbo-s-e-hybrid-coupe-turbo-s-e-hybrid-and-coupe-e-hybrid (4)

پیشرانه کاین کوپه E-Hybrid در مجموع 455 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور دارد. شتاب صفر تا 60 مایل (96 کیلومتر) این خودرو 4.7 ثانیه و حداکثر سرعت آن 157 مایل (253 کیلومتر) در ساعت اعلام شده است. در حالت تمام الکتریکی این کراس اوور هیبریدی شارژی می تواند تا 26.7 مایل (43 کیلومتر) مسافت را طی کند.

2020-porsche-cayenne-turbo-s-e-hybrid-coupe-turbo-s-e-hybrid-and-coupe-e-hybrid (7)

مدل پایه از کاین کوپه E-Hybrid برابر با 86,400 دلار قیمت گذاری شده است. این نسخه هم از امکاناتی مثل صندلی های جلوی اسپرت برقی با قابلیت تنظیم در هشت جهت، سقف شیشه ای پانورامیک و رینگ های 20 اینچی بهره می برد.

ناگفته نماند جدیدترین اعضای خانواده کاین احتمالا در سه ماهه نخست سال 2020 راهی نمایندگی های پورشه خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی