ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

قدرتمندترین ساخته بوگاتی معرفی شد؛ چنتودیچی به یاد EB110

پس از انتشار چند تیزر و لو رفتن تصاویر رسمی در آستانه رونمایی، بالاخره بوگاتی از جدیدترین محصول خود در همایش خودرویی پبل بیچ پرده برداری کرد. این خودرو بر مبنای شیرون ساخته شده و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۱۵

پس از انتشار چند تیزر و لو رفتن تصاویر رسمی در آستانه رونمایی، بالاخره بوگاتی از جدیدترین محصول خود در همایش خودرویی پبل بیچ پرده برداری کرد. این خودرو بر مبنای شیرون ساخته شده و چنتودیچی (Centodieci) نام دارد.

bugatti-centodieci (10)

در زبان ایتالیایی چنتودیچی به معنای 110 است. بوگاتی با انتخاب این نام نه تنها صد و دهمین سالگرد تاسیس خود را گرامی داشته، بلکه به سوپر اتومبیل نمادین دهه 90 میلادی یعنی EB110 نیز ادای احترام کرده است. احتمالا بدانید که این سوپر اتومبیل خاطره انگیز به منظور گرامیداشت صد و دهمین سالگرد تولد اتوره بوگاتی (بنیانگذار کمپانی) در سال 1991 معرفی شد.

bugatti-molsheim (6)
بوگاتی EB110

فقط 10 دستگاه از چنتودیچی تولید خواهد شد

بوگاتی چنتودیچی اگر چه از طراحی کاملا مدرنی برخوردار است، اما به وضوح می توان تاثیرات EB110 را در آن مشاهده کرد. درست مثل EB110 جلوپنجره نعل اسبی این ابر خودرو بسیار بسیار کوچک تر از ویرون و شیرون طراحی شده و ورودی های هوای موجود در دو طرف آن دارای سه بخش افقی هستند.

bugatti-centodieci (32)
به تفاوت ها و شباهت های جلوپنجره شیرون، چنتودیچی و EB110 دقت کنید

استفاده از چنین آرایشی سبب شده لوگوی بوگاتی که معمولا در جلوپنجره نصب می شود، به روی کاپوت انتقال یابد. نکته جالب توجه دیگر اینکه ادای احترام به EB110، به حذف المان C شکل نمای جانبی که در واقع ستون B محصولات پیشین بوگاتی را تشکیل می داد، منجر شده است.

bugatti-centodieci (14)

به جای این المان معروف اینک پنج ورودی هوای گرد به چشم می خورند که آنها هم عینا از EB110 الگوبرداری شده اند. این ورودی ها نقش تنفس موتور را بر عهده دارند.

bugatti-centodieci (21)

چنتودیچی 8 میلیون یورو قیمت دارد

برخلاف نمای جلو و جانبی که اکثر اجزا و المان ها سوپر اتومبیل دهه 90 بوگاتی را در ذهن تداعی می کنند، نمای عقب چنتودیچی منحصر به خود این خودرو طراحی شده است. در این بخش شاهد بکارگیری یک باله بسیار بزرگ، چهار خروجی اگزوز و دیفیوزر عظیم هستیم. چراغ های عقب نیز طبق روال این روزهای صنعت خودرو به صورت سرتاسری طراحی گشته و حالتی معلق دارند.

bugatti-centodieci (11)
چراغ های عقب بوگاتی چنتودیچی دارای چند المان دوقلو هستند
bugatti-molsheim (13)
نمای عقب بوگاتی EB110

طبق انتظار نیروبخش بوگاتی چنتودیچی همان موتور 8 لیتری و 16 سیلندر خودروساز فرانسوی است. این موتور با بهینه سازی های انجام شده در چنتودیچی می تواند 1600 اسب بخار قدرت تولید کند که در مقایسه با شیرون 100 واحد بیشتر است.

bugatti-centodieci (13)

با 1600 اسب بخار قدرت، چنتودیچی قوی ترین ساخته بوگاتی محسوب می شود

با تکیه بر این نیروگاه قدرتمند جدیدترین محصول بوگاتی شتاب صفر تا 100 را در عرض 2.4 ثانیه محقق می کند. دستیابی به سرعت های 200 و 300 کیلومتر در ساعت از حالت سکون هم به ترتیب نیازمند 6.1 و 13.1 ثانیه زمان است که رکوردهایی خارق العاده به شمار می روند.

bugatti-centodieci (22)

در صورت فشردن پدال گاز تا انتها در یک مسیر مستقیم حداکثر سرعت چنتودیچی به صورت الکترونیکی روی عدد 380 کیلومتر بر ساعت قفل خواهد شد. این رقم هر چند واقعا سرعت زیادی است، اما برای یک بوگاتی کم به نظر می رسد!

bugatti-centodieci (26)

چنتودیچی در مقایسه با شیرون 20 کیلوگرم وزن کمتری دارد. بکارگیری برف پاک کن های سبک تر و فیبرکربن در برخی قسمت باعث این کاهش وزن شده است.

bugatti-centodieci (31)
باله بزرگ چنتودیچی 90 کیلوگرم نیروی رو به پایین (Downforce) تولید می کند

بد نیست اشاره کنیم مدل پرده برداری شده از چنتودیچی در پبل بیچ دارای رنگ سفید است تا کنتراستی کامل بین این خودرو و La Voiture Noire که در مارس رونمایی شد، شکل بگیرد. به گفته استفان وینکلمن مدیرعامل بوگاتی این کمپانی محدودیتی را در رابطه با انتخاب رنگ بدنه چنتودیچی برای مشتریان اعمال نکرده است.

bugatti-molsheim (3)

بر اساس برنامه ریزی ها فقط 10 دستگاه از بوگاتی چنتودیچی تولید و روند تحویل سفارش ها از سال 2021 آغاز می شود. هر دستگاه از این ابر خودروی هیجان انگیز بدون احتساب مالیات برابر با 8 میلیون یورو (معادل 8.9 میلیون دلار) قیمت داشته و تمامی مدل های آن پیش از رونمایی توسط مشتریان متمول کمپانی بوگاتی خریداری شده اند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • irvani mohsen
    irvani mohsen | ۲۷ مرداد ۱۳۹۸

    انشالاه کاخه سفیدو حسینیه میکنیم.بیاین برین خودروسازی ایرانو با خاک یکی کنید که داره ملتو میکشه

  • p.e.n.d.a.r
    p.e.n.d.a.r | ۲۶ مرداد ۱۳۹۸

    ?

مطالب پیشنهادی